A Twitter új gazdája fennhangon hirdeti, hogy megnövekedett a szolgáltatás látogatottsága, de persze jó és főleg zsebbe vágó kérdés, hogy mennyire fogja meggyőzni a platformtól eltávolodott hirdetőket.
Mintha csak egy felbolygatott méhkaptár lenne, olyan most a Twitter, legalábbis a szinte óránként érkező hírek alapján. Elon Musk alig egy hete vált a közösségi platform tulajdonosává, de máris annyi a változás, mint amennyihez máskor évek kellettek. Menesztették a vezetőséget, azután a dolgozók tekintélyes részét, akik közül sokakat mégis visszahívtak. Azután jön a Twitter Blue előfizetés, és olyan nevek (például Donald Trump) térhetnek vissza a Twitterre, akikről ezt korábban nem gondoltuk volna.
Ennyi aktivitás mellett Musknak arra is volt ideje, hogy – stílszerűen – egy tweetben ossza meg azt a hírt, hogy soha még ennyien nem látogatták az oldalt, bár azt nem tudni, hogy a forgalom mennyi ideje haladja mg a korábbi rekordot.
Twitter usage is at an all-time high lol
— Elon Musk (@elonmusk) November 8, 2022
Egy másik tweetben annak a reményének is hangot ad, hogy reméli a forgalom hatására „nem olvadnak el” a szerverek, és ez nem csupán jópofa érzékeltetése a rekordnak. Belső források ugyanis már korábban utaltak arra, hogy a vállalat pénzmegtakarítás céljából fontolóra veszi a tartalék szerverkapacitásának leépítését, holott az – jegyzi meg a SlashGear – éppen az ilyen pillanatok kezelésére szolgál.
Bár nincs okunk kételkedni Musk szavainak valóságtartalmában, azaz a Twitter-használat tényleg magasabb lehet, mint valaha, csak néhány nap telt el azóta, hogy Musk panaszkodott arra, hogy a Twitter bevétele csökken, amiért egyébként a hirdetőkre nyomást gyakorló aktivista csoportokat hibáztatta.
Twitter has had a massive drop in revenue, due to activist groups pressuring advertisers, even though nothing has changed with content moderation and we did everything we could to appease the activists.
— Elon Musk (@elonmusk) November 4, 2022
Extremely messed up! They’re trying to destroy free speech in America.
Hogy a Twitter látogatottságával kapcsolatos legújabb állítás jobb kedvre deríti-e majd a hirdetőket, és ráveszi-e őket a platformhoz való visszatérésre, az egyelőre még a jövő zenéje.
A Twitter átalakulásával, illetve annak várható és kiszámíthatatlan hatásaival részletesen foglalkozunk a HVG hetilap csütörtökön megjelenő számában.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.