A milliárdos szerint kell egy platform, ahol az emberek nyugodtan vitatkozhatnak. Azt tagadja, hogy azért vette meg a Twittert, hogy még több pénzt keressen, de már személyre szabott reklámokat helyezett kilátásba.
Rengeteg spekuláció született arról, miért vettem meg a Twittert, a legtöbb tévedés volt – írta csütörtökön Elon Musk – hol máshol? – a Twitteren, majd kifejtette, mi áll szerinte a felvásárlás mögött.
Azt írta, hogy a civilizáció jövője szempontjából fontos, hogy legyen egy közös internetes platform, ahol a legkülönbözőbb nézeteket lehet egészségesen, erőszak nélkül megvitatni. Úgy véli, jelenleg nagy a veszélye annak, hogy a közösségi média szélsőjobboldali és szélsőbaloldali buborékokra szakad, amelyek még több gyűlöletet generálnak és megosztják társadalmat.
Dear Twitter Advertisers pic.twitter.com/GMwHmInPAS
— Elon Musk (@elonmusk) October 27, 2022
Ha már itt tartott, nekiment a hagyományos médiának, azt írta róla, hogy „a nagy része a kattintások könyörtelen hajszolásában a polarizált szélsőségeket táplálja és szolgálja ki, mivel úgy gondolják, hogy ez hozza a pénzt, de így elveszik a párbeszéd lehetősége”.
Azt tagadja, hogy azért vette volna meg a Twittert, hogy több pénzt keressen. „Azért tettem, hogy megpróbáljak segíteni az emberiségnek, amit szeretek” – tette hozzá.
A Twitter jövőjére is rátért, szerinte az nem lehet egy következmények nélküli hely (ez eddig is így volt, jópáran repültek már a felületről, mint Donald Trump is). Egy olyan platformot képzelt el, ahol az emberek a preferenciájuknak megfelelően választhatnak tartalmat, úgy ahogy egy játékot vagy egy filmet is.
A reklámokról is beszélt végül: személyre szabott hirdetéseket tervez. Mint írja a reklám, ha jól csinálják, szórakoztató és informatív lehet; megmutathat egy olyan szolgáltatást, terméket vagy orvosi kezelést, amelyről nem is tudta, hogy létezik, de megfelel a felhasználó számára. „Ahhoz, hogy ez igaz legyen, elengedhetetlen, hogy a twitterezőknek olyan hirdetéseket mutassunk, amelyek a lehető legjobban megfelelnek az igényeiknek. Az alacsony relevanciájú hirdetések spamnek számítanak, a magasan releváns hirdetések viszont valójában tartalomnak!” – tette hozzá.
Bár Musk már múltidőben beszélt a Twitter megvételéről, egyelőre csak annyit tudni, hogy péntekig aláírják a szerződéseket az akvizícióról.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.