Jelentősen megdrágultak az iOS-es alkalmazásokon belüli vásárlások. Mint kiderült, az Apple egyik olyan funkciója felel ezért, amelyet egyébként nagyon kedvelnek a felhasználók.
Már nem is csodálkozunk azon, ha újabb áremelkedésről hallunk, mindenért az inflációt okoljuk. Azonban az iOS-es appokon belüli vásárlások árának jelentős, 40 százalékos növekedéséért ezúttal nem a sokat szidott inflációt kell okolni. Az Apptopia jelentése szerint ugyanis az említett áremelkedés már jóval a globális infláció előtt megjelent. Az okot az Apple irányelvei jelentik.
Az App Tracking Transparency, egy újfajta adatvédelmi megoldás tavaly tavasszal, az iOS 14.5-tel jelent meg. E funkciónak köszönhetően a felhasználók engedélyhez köthették vagy akár le is tilthatták, hogy a készülékre telepített alkalmazások kövessék őket. Hamar bebizonyosodott, hogy – leszámítva a felhasználókat – sokaknak rosszul jött az újítás. Néhány hónappal ezelőtt a Facebook/Meta első alkalommal számolt be negyedéves bevételcsökkenéséről – írja a 9to5Mac.
Nagyon fontos, melyik gombra nyom a kérdésnél, amely ezután minden iPhone-on fölugrik
Az iPhone-okon és iPadeken a múlt hét óta elérhető rendszerfrissítéssel oda szúrt az Apple, ahol sokaknak a legjobban fáj. A hipertargetált reklámokból élő cégek, mint amilyen például a Facebook vagy a Google, kénytelenek lesznek újragondolni stratégiájukat.
Júliusban a vállalat kiemelte az amerikai vállalatok előtt álló kihívásokat, valamint a recesszió miatti aggodalmakat, de a Wall Street elemzői úgy vélték, hogy a TikTok versenye és az Apple adatvédelmi változásai jelentik a vállalat számára a közeljövő igazi aggodalmait.
Minthogy az App Tracking Transparency nehezebbé teszi a felhasználók megszerzését, a fejlesztők is léptek, és bevetették a szokásos „csodafegyvert”: árat emeltek. Az Apptopia kiderítette, hogy az App Store-ban sokkal látványosabban emelkedtek az árak, mint a Google Play Store-ban, ezért további vizsgálódásokba kezdett az iOS-es appok világában.
Arra voltak kíváncsiak, hogy vajon az összes IAP-t (alkalmazáson belüli vásárlást) egyformán érinti-e az áremelkedés. Kiderült, hogy az egyszeri vásárlású IAP-k sokkal többet nőttek, mint a havi vagy éves vásárlások. Az iOS egyszeri vásárlással elérhető IAP-ek átlagos ára 36 százalékkal emelkedett éves összehasonlításban júliusban, míg az éves és havi IAP-k csak 19 százalékkal.
Egyelőre még nem tudni, vajon tovább emelkedik-e az alkalmazáson belüli vásárlások ára iOS-en, mindenesetre a felhasználók türelme (de főleg pénztárcája) sem végtelen, így a fejlesztőknek minden bizonnyal más módszereket is kell kipróbálniuk, hogy tovább növeljék a bevételeiket.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.