Augusztus 19-én estétől a tervek szerint másnap hajnalig nem lesz elérhető a Kifli weboldala. A leállás oka egyszerű, fizikai szerverről átállnak felhő szolgáltatásra.
A vállalat közlése szerint az átállás szükségességére egy júniusi reggel hívta fel a figyelmet, amikor a Csehországban található szerver egy áramkimaradás következtében pár órára leállt. A probléma nem csak a cég weboldalát, de az áruszállítók applikációját és az ügyfélszolgálat elérhetőségét is érintette.
„Az eset után azonnal dolgozni kezdtünk a felhőre való átállás lehetőségén, végül az egyik legnagyobb amerikai technológiai cég platformja mellett döntöttünk. A dátum kiválasztása volt a szűk keresztmetszet, hiszen a Kifli nagyjából minden nap nyitva van. Augusztus 20-án ugyan nincs kiszállítás, de rendelés aznap is leadható, és a 21-i áruk kiszedése is elkezdődik már az esti órákban. Így 19-én késő este, az utolsó futár beérkezése után fogjuk elindítani az átállás folyamatát” – idézi a közlemény Klekner Péter ügyvezetőt.
A Kifli közölte: a tervek szerint augusztus 20-án délelőtt már újra elérhető lesz az oldal.
A cég elismeri, hogy a fizikai szerver és a felhőre váltás témájában mindenki másra esküszik, mindkét megoldásnak vannak előnyei és hátrányai is – de a helyzet elemzése után a Kifli – technológiai alapokra helyezett cégként – a felhős megoldás mellett döntött.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.