Win-win helyzet: mind a felhasználónak, mind a fejlesztőknek jól jöhet, hogy az Apple bővítette az alkalmazások hirdetésének lehetőségét.Az előbbiek az eddiginél több alkalmazást fedezhetnek fel, a fejlesztőket pedig többen megtalálhatják.
Az Apple új hirdetési szabályai lehetővé teszik, hogy a fejlesztők az eddigieknél több csatornán reklámozhassák az App Store-ba került alkalmazásaikat. Eddig kétféle lehetőségük volt erre: a Keresés lapon vagy a keresési eredményeken belül. Az Apple szerint igen népszerű volt mindkét hirdetés lehetőség, és hogy még inkább segítse a fejlesztőket (no meg az appokat kereső felhasználókat) újabb hirdetési lehetőségekkel bővítette ki az előbbieket.
Az egyik hirdetési lehetőség az App Store nyitóoldalán a Ma lapon lesz: a reklámok az App Store csapata által szolgáltatott tartalmak mellett jelennek meg, egyértelműen hirdetésként jelölve. A Ma lapot – magyarázza a MacRumors – az App Store 2017-es újratervezésének részeként vezették be. Emellett közvetlenül egy alkalmazás termékoldalán is elhelyezhetők hirdetések. Ezek a reklámok az Ezeket is kedvelheti rész alatt jelennek meg, ugyancsak hirdetésnek jelölve.
Az új hirdetési lehetőségek esetében is szigorúak az adatvédelmi irányelvek, ugyanazok, mint amiket az Apple összes platformjára és szolgáltatására alkalmaznak. Amikor a felhasználók először nyitják meg az Apple alkalmazásait, szabadon dönthetnek arról, hogy engedélyezik-e a személyre szabott hirdetéseket. Az Apple azt sem engedi, hogy a fejlesztők a hirdetéseikkel 5000-nél kevesebb hasonló felhasználóval rendelkező szegmensekre és demográfiai adatokra célozzanak.
Az Apple hamarosan korlátozott számú felhasználóval teszteli az új hirdetés-elhelyezési lehetőségeket.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.