Hivatalosan is megnyitották kapuikat az első olyan szállodák, ahol a rendes szolgáltatások mellett látványos AR-élmények is elérhetők.
Az AR-re, vagyis a kiterjesztett valóságra (angolul augmented realityre) épülő szolgáltatások köre folyamatosan bővül, és egyre több gyártó gondolja azt, hogy érdemes elkészíteni egy eszközt vagy alkalmazást, ami segít interakcióba lépni ezekkel a tartalmakkal. (Többek közt az Apple is dolgozik egy különleges AR-szemüvegen.)
A téma most egy, az ázsiai régóban működő szállodalánc, a Moxy Hotels miatt pörög újra, mivel ezekben a létesítményekben is megtapasztalható ez az újfajta élmény. A vendégek itt ugyanis nemcsak magukat helyezhetik kényelembe, hanem a digitális énjüket, az úgynevezett avatárjukat is. Ez utóbbit ráadásul úgy alakítják, ahogy akarják: különféle ruhákat adhatnak rájuk, és a hajukat is megváltoztathatják. A VRScout hozzáteszi:
AR-élményt kínáló hotelek eddig nem igazán voltak, így a mostaniak jelentik az első ilyen egységeket.
Az újdonságot a szállodalánc által biztosított alkalmazással lehet kipróbálni, amihez a hotelek területén elhelyezett QR-kódok is tartoznak. A mobilokat erre ráirányítva animációk jelennek meg a képernyőn – többek közt a már említett avatár. De ez még semmi: a digitális felületekkel különféle kihívásokat is teljesíthetnek a vendégek, amiket a hotel ígérete szerint ajándékokkal jutalmaz. A feladatok rendkívül egyszerűek: ilyen például, hogy a szálloda bárjában szelfit kell készíteni a digitális énünkkel.
A hotel – ami egyébként a világhírű a Marriott tulajdonában áll – úgy véli, hogy az élmény teljesen más dimenzióba repíti a vendégeket. Persze csak akkor, ha szeretnék, hiszen semmi sem kötelező.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.