A fél világot beutazta az a telefon, amit a Quantas nevű társaság egyik Airbusán hagyott tulajdonosa.
Néhány nap alatt annyit repült a Qantas egyik Airbus A330-asának üzleti osztályán elhagyott okostelefon, hogy akár a légitársaság arany szintű törzsutas-státuszát is megkaphatta volna – számolt be róla az AIRportal.hu repülésügyi szakoldal.
A kaland a Qantas Sydney-Auckland járatán kezdődött. A készülék valószínűleg becsúszhatott a vízszintes ággyá alakítható ülés alá, és ezért maradt észrevétlen a személyzet és a fedélzetet a következő járatokra felkészítő földi dolgozók számára is.
Miután a tulajdonos észrevette, hogy nincs meg az eszköz, arra gyanakodott, hogy a sydney-i reptéri váróban hagyta el. Emiatt többször is megpróbálta elérni a légitársaságot, de addigra már késő volt:
a mobil közben ugyanis visszarepült Sydneybe, ahonnan Honoluluba jutott, és vissza, majd később újra Aucklandbe és vissza.
A mobil végül egy segítőkész Qantas-dolgozónak köszönhetően került vissza gazdájához, aki a hozzá tartozó online szolgáltatás segítségével mindvégig látta, merrefelé jár a kütyü.
Az AIRportal szerint az eset mindenki számára tanulságos lehet: a repülőgép fedélzetének elhagyásakor érdemes ügyelni arra, hogy ne maradjon semmi az ülések zsebeiben vagy az egyéb tárolóhelyeken. De erre egyébként a legtöbb légitársaság személyzete külön fel is hívja a figyelmet a leszállás után.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.