A Google egy multisearch nevű funkciót vezet be, amivel akkor is megtalálhatjuk a keresett dolgot, ha szavakkal nem tudjuk leírni.
A Google keresőjéve gyorsan megtalálható egy bizonyos weboldal, film vagy történelmi esemény. De mi a helyzet akkor, ha nem ugrik be a keresett dolog neve, vagy a rosszabbik: egyáltalán nem tudjuk szavakba önteni, mi az, amit keresünk?
Ebben a helyzetben jelenthet (majd) megoldást a multisearch nevű újdonság, amit elsőként az Egyesült Államokban kezd el tesztelni a keresőcég. A fejlesztés lényege, hogy az adott szót (vagy szavakat) képekkel is kombinálhatjuk, hogy az eredmény még pontosabb legyen.
Mindehhez persze valamilyen beviteli eszköz is kell: a mobilunk, illetve a Lens nevű szolgáltatás. Ez képes megmondani, mi az, amit képen látunk, de a funkcióbeli bővítéssel ezt a keresést már szavakkal is elláthatjuk. A Google blogjában példaként egy ruhaneműt hoz fel: ha kíváncsiak vagyunk, hogy az adott termék kapható-e zöld színben, csak fotózzuk le, majd írjuk be mellé a „zöld” szót.
A rendszer most még persze nem tökéletes, és ezt a keresőcég sem tagadta a TechCrunch-nak küldött válaszában. Ebben egyébként azt is hozzátették, hogy a legjobb eredményeket a vásárlással kapcsolatos kereséseknél lehet elérni, de a vállalat azt szeretné, hogy a fejlesztés más helyzetekhez is használható legyen.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.