A Telenor a „szolgáltatási díjak értékarányos megőrzése érdekében” február második felétől fenntartja magának a jogot, hogy lényegében bármely ügyfelének díjait inflációarányosan „korrigálja” – írta meg a HWSW. A szolgáltató szerint az ügyfelek nem élhetnek majd jogkövetkezmény nélküli felmondással.
Fenntartja magának a jogot a Telenor Magyarország, hogy a jövőben minden ügyfelére vonatkozóan, egyszeri éves díjkorrekció formájában érvényesíthesse a fogyasztói árindex aktuális változásait, méghozzá úgy, hogy az a cég szerint nem számítana az előfizetői szerződés egyoldalú módosításának – derül ki a társaság nemrég közzétett, február 21-től érvényes általános szerződési feltételeiből.
Bár a fogyasztói árindex negatív változásával mindez akár díjcsökkenésben is megtestesülhet, arra a hírt elsőként közlő HWSW is rámutat, hogy a vállalat nyilvánvalóan az idén minden pénzügyi prognózis szerint elszabaduló infláció számára kedvezőtlen hatásait akarja kivédeni. Tehát az az életszerű, hogy nem csökkenteni, hanem növelni fogja árait.
A Telenor szerint a fogyasztói árindex alapján történő díjkorrekció nem tekinthető egyoldalú szerződésmódosításnak, így aztán az előfizetők nem élhetnek jogkövetkezmények nélküli felmondással. A HWSW azt írja: a hatályos jogi szabályozás az egyoldalú szerződésmódosításon kívül csak az előfizetői szerződés kétoldalú, közös megegyezésen keresztül történő módosítását teszi lehetővé, ami azt jelenti, hogy a Telenor csak akkor korrigálhatná a díjait, ha az előfizető azt tevőleges magatartással elfogadta.
Az informatikai szakoldal erre a szolgáltató figyelmét is felhívta. A cég az Európai Unió Bíróságának egy korábbi ítéletére hivatkozva állítja, márpedig az ügyfelek nem hátrálhatnak majd ki következmény nélkül az egyszer csak drágábban beárazott előfizetésükből.
A Telenor lépése után megszólalt a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság. Az NMHH jelezte: nagyon nincs rendben az egyoldalú „díjkorrekció”.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.