A Sensor Tower elemzőcég összesítette, melyik alkalmazások voltak a legnépszerűbb a Play áruházban és az App Store-ban 2021-ben, és azt is, melyik alkalmazásboltban mennyit költöttek a felhasználók.
A Sensor Tower elemzőcég minden negyedévben összesíti, hogy aktuálisan melyik alkalmazásora mennyi pénzt költenek el a felhasználók – legyen szó androidos vagy épp iPhone-os alkalmazásokról. Az év végéhez közeledve most egy éves összesítést is készült, amiből kiderül, mindkét tábor jóval több pénzt költött, mint egy évvel korábban.
Az adatok alapján a mobilalkalmazásokra költött teljes összeg elérte a 133 milliárd dollárt, vagyis átszámítva a mintegy 4313,9 milliárd forintot. Ez durván 20 százalékkal több a 2020-as 111 milliárd dollárnál. A 133 milliárdos eredmény ugyanakkor még nem tekinthető teljesen pontosnak, az összeg ugyanis a 2021. január 1-je és december 31-e közötti időszakra becsült eredményt jelenti.
Az adatok alapján az idei évben a Play áruház forgalma nagyobb mértékben növekedett, mint az App Store-é. Előbbiben a tavalyi 38,8 milliárd dollárhoz képest az idei évben 47,9 milliárd dollárt költöttek a felhasználók, míg az Apple-nél 72,3-ról 85,1 milliárd dollárra nőtt a költés. Mindez azt jelenti, hogy bár ezen a téren valamelyest zárult az olló a Google és az Apple között, még így is majdnem 1,8-szoros a szorzó utóbbi javára.
Az összes alkalmazástelepítés mindkét áruházban 0,5 százalékkal növekedett 2020-hoz képest. Ezen a téren még mindig a Google vezet: a Play áruházból 111,3 milliárd telepítés történt, míg az App Store-nál 32,3 milliárd telepítést könyvelhetett el.
Az Apple-nél a legnépszerűbb app a TikTok volt, míg a Play áruház letöltési listáján ez csak a harmadik helyet érte el: az első a Facebook volt.
A legtöbb pénzt szintén a TikTok termelte az Apple számára, míg a Google-nél a Google One áll az első helyen.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.