Ha egy online szolgáltatással gondok akadnak, jól jön, ha az üzemeltető azonnal tud válaszolni. A Facebook esetében jelenleg igencsak nehézkes a kommunikáció a vállalattal, de ez hamarosan megváltozik.
Egy élő chaten a felhasználó ilyenkor az ügyfélszolgálat (hús-vér) munkatársával lép kapcsolatba, aki pedig megpróbálja orvosolni a gondját. Ennek előnye, hogy a hibajelenséget nem kell bejelenteni és megvárni, mire a cég odajut, hogy foglalkozzon vele. A rendszert számos cég és vállalat alkalmazza, és hamarosan a Facebook mögött álló Meta is bevezeti.
A Facebook ugyanis a platformjával, illetve a fiókokkal kapcsolatos problémák sokkal gyorsabb ügyintézését várja az újdonságtól, amit már el is kezdtek tesztelni.
A cég közleményében elismeri, hogy sok felhasználó élénken érdeklődik, ha a fiókját valamiért zárolják. A jelenség számos okból történhet, és nem csak azért, mert a profil tulajdonosa esetleg hibát vétett. A problémát viszont időbe telhet kivizsgálni, így pedig a tájékoztatás is csúszhat. Többek között ebben jelenthet majd fordulatot az élő chat, ahol a jelenség okáról is beszámol majd a vállalat, és persze segít, hogy a hiba megszűnjön.
A funkciót a Facebook alkalmazásából tudják majd igénybe venni a felhasználók, egy külön ablakban. Ez akkor fog előjönni, ha a fiók nem elérhető. Az újonnan nyíló felületen a profil tulajdonosa rögtön kapcsolatba léphet a Facebook illetékesével, és kérdéseket tehet fel neki arról, miért nem tud belépni.
A Facebook közlése szerint az újdonságot egyelőre csak a fiókok zárolásával kapcsolatos ügyintézéshez lehet használni, teszt jelleggel, és csakis angol nyelven. Idővel viszont más nyelvekre is kiterjesztik, de ennek részleteiről még nem adtak tájékoztatást.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.