Két nagy név, a Qualcomm és a Razer fogott össze, hogy olyan kézi játékkonzolt készítsenek, amelynek nincsen párja a piacon.
Csak jó sülhet ki abból, ha olyan vállalatok kezdenek közös projektbe, mint az amerikai chipgyártó Qualcomm (amelynek lapkái számítógépeket, csúcskategóriás mobileszközöket egyaránt hajtanak) és a PC-s játéktechnológiájával és játékkiegészítőivel hírnevet szerzett Razer.
A legújabb hírek szerint a két cég kézi játékkonzolt fejlesztene, és nem is akármilyent. Bár a részletek még kevéssé ismertek, néhány jellemző már kiszivárgott, s ezekből következtetni lehet arra, hogy nem kispályás versenyző érkezik majd a piacra.
A Snapdragon G3x Handheld Developer Kit nevű konzol tulajdonképpen egy okostelefonos játékplatform, amely köré egy dedikált vezérlőt építettek. Középpontjában a Qualcomm napokban bejelentett G3x Gen1 lapkája áll (ami már ugyanazt az elnevezési konvenciót követi, mint az ugyancsak a Snapdragon Tech Summit rendezvényen bemutatkozott Snapdragon 8 Gen1). Támogatni fogja az 5G-t (sub-6 és mmWave) és elboldogul a Wi-Fi 6e protokollal is. A konzol HDR OLED kijelzője bírja a 120 Hz-es frissítési frekvenciát is, amivel megduplázza a jelenlegi szabványt. Az eszköz akkumulátora jó erős, 6000 mAh-s lesz, tekintettel a 120 Hz-es frissítési frekvenciára, a fényes kijelzőre és a készülékbe épített nagyteljesítményű haptikus motorra.
A kézi játékkonzolok piacán jelenleg a Nintendo Switch a csúcsragadozó, és ha őszinték akarunk lenni, már évek óta nem történt lényeges fejlesztés ezen a területen. Ezért is kavarná fel az állóvizet a Qualcomm–Razer újdonsága, például többek között azzal, hogy kifejezetten játékok streamelésére lehetne használni, és a csomag része lenne egy 1080p-s webkamera Xbox Game Cloud támogatással. Külön is említést érdemel az AKSys Games Localization szoftvere, amely a képernyőn megjelenő vezérlőket automatikusan a gombokhoz és a hüvelykujjhoz rendeli.
Az még nem világos, mikor vásárolhatnák meg a mezei felhasználók, ugyanis úgy tudni, hogy a konzolt először a fejlesztők érnék el, hogy kísérletezhessenek az okostelefonokon túlmutató mobiljátékokkal. Egyfajta pre-platformról van tehát szó, amelynek a célja, hogy a fejlesztőket és potenciálisan a játékstúdiókat hozzászoktassák egy új konzolosztályhoz, mielőtt az piacra kerülne.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.