Tech hvg.hu 2021. augusztus. 30. 08:03

100-ból 47 magyar így spórol a mobilszámláján

Elsősorban online hívásokkal és üzenetekkel igyekeznek csökkenteni a mobilhasználati költségeiket a magyarok: közel felük részesíti előnyben az appon belüli telefonálást a hagyományos mobilhívásokkal szemben, több mint harmaduk pedig inkább például e-maileket küld SMS helyett – derül ki egy friss reprezentatív kutatásából. Az elemzők összegyűjtötték a magyar felhasználók leggyakoribb spórolási szokásait.

Az Európai Unióban az online telefon- és videóhívások aránya nőtt a legnagyobb mértékben az internetes tevékenységek, például hírolvasás, zenehallgatás, közösségimédia-használat között a pandémia első évében – derül ki az Eurostat adataiból. A felhasználók 52 százalékkal több hívást indítottak, mint egy évvel korábban. Ráadásul a magyarok az európai átlagnál is nagyobb mértékben indítottak hívásokat és küldtek üzenetet online: a magyarok több mint kétharmada (68 százalék) használta ezt a csatornát a kutatást megelőző három hónapban, szemben a 60 százalékos átlaggal. Ezzel az eredménnyel többek között olyan országokat utasítottunk magunk mögé, mint az Egyesült Királyság (52 százalék) vagy Ausztria (60 százalék).

A növekvő népszerűségre kézenfekvő magyarázat a technikai fejlődés, az okostelefonok terjedése, az adatátviteli gyorsaság és kapacitás növekedése, de a trendet az üzenetküldő applikációknak a hagyományos telefonhívásoknál fajlagosan alacsonyabb költségei is magyarázzák. Ezt támasztják alá a mobilcsomagok transzparens összehasonlítását zászlajára tűző magyar startup, a BillKiller friss, a Pulzus kutatócég bevonásával készített reprezentatív felmérésének eredményei is.

A különböző spórolási lehetőségek között a csevegőapplikációk használata a legnépszerűbb, a megkérdezettek 47 százaléka próbálja így csökkenteni a költségeit. Hasonlóan népszerű megoldás az is, hogy az előfizetők inkább online küldenek üzenet SMS-ek helyett (38 százalék), a harmadik legnépszerűbb eszköz pedig az ingyenes, nyilvános Wi-Fi-hálózatokra való rácsatlakozás (26 százalék).

BillKiller

„A számok azt mutatják, hogy a magyar fogyasztók keresik a költséghatékony kommunikációs megoldásokat, sokan igyekeznek tudatosak lenni a mobilhasználatban. Nem véletlen, hogy itthon ennyire népszerűek az interneten vagy más IP-alapú hálózaton lebonyolított telefonhívások; ezek lényegesen olcsóbbak, mint a hagyományos hívások, miközben ma már a hangminőségben sincs érdemi különbség” – idézi a BillKiller közleménye Halmai Attilát, a cég társalapító-tulajdonosát. Szerinte bár a fogyasztók részéről markáns az igény a költségek csökkentésére, sajnos még mindig általános, hogy az ügyfelek a díjcsomagok korlátozott mértékű összehasonlíthatósága miatt a valós mobilhasználatuknál lényegesen többet költenek havonta a telefonjukra.

A BillKiller elemzői szerint további vizsgálatra érdemes jelenség, hogy minden előzetes várakozással ellentétben a 60 év felettiek körében 54 százalék azok aránya, akik az üzenetküldő applikációkkal spórolnak; harmaduk keresi az ingyenes wifit, sőt 26 százalékuk alkalmanként az adatforgalmat is kikapcsolja költségcsökkentés céljával.

BillKiller

A kutatásból az is kiderült, hogy a magyar előfizetők közel ötöde rövidebb beszélgetésekkel próbál spórolni, 11 százalékuk pedig megpróbálja csak végszükség esetén használni a telefonját. Mindössze 15 százalék vallotta azt, hogy egyáltalán nem szokott spórolni a mobilköltségekkel. Szintén nagyjából ötöde az előfizetőknek (17%) a mobilinternet korlátozásával igyekszik mérsékelni a költségeket; például nem néz videókat, amelyek a mobiladatot fogyasztanák jelentős mértékben.

[Mutatunk egy pofonegyszerű trükköt, amellyel rengeteget spórolhat a mobilneten]

A BillKiller alapító-tulajdonosai rámutatnak: a felhasználóknak minden esetben érdemes ellenőrizniük a valós adatfelhasználásukat, mert jellemző, hogy korlátlan internetért fizetnek, holott csak 1-2 GB adatra lenne szükségük. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság adatai szerint egy átlagos magyar ügyfél 4,9 GB mobiladat-forgalmat generál havonta.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
Vállalkozás Gyükeri Mercédesz, Rácz Gergő 2024. december. 29. 17:30

Ahol a rizs az isten és perui a spárga: a Nobuban jártunk

Lehet variálni egy felső polcos étteremlánc menüsorában, vagy az főben járó vétek? Honnét tudja egy ázsiai kulináriát szolgáló étterem beszerezni az alapanyagait Budapesten, és hogy lesz a megoldás végül Spanyolország? Ezekről és sok másról faggattuk a Nobu Budapest séfjét, Schreiner Gábort, közben azt is megkérdeztük, hogy a halak filézése közben milyen gyakran vágja meg a kezét.