Az IDC piackutató cég 2021. második negyedévére vonatkozó számai is megerősítik, hogy ki az egyértelmű uralkodó a tabletek piacán.
Tovább nőtt a globális iPad-értékesítés az elmúlt negyedévben (összességében 4,2 százalékkal 2020 hasonló időszakához képest), ugyanis sokan továbbra is otthonról dolgoznak, távkapcsolatokat tartanak. Ezért is nem okoznak nagy meglepetést az IDC legújabb számai a tabletekre vonatkozóan.
Az Apple 12,9 millió iPadet értékesített a második negyedévben, ami már csak azért is figyelemre méltó, mivel a Samsung és az Amazon együtt nem adott el ennyi tabletet. Kettőjük összesített száma 12,3 millió. Ettől függetlenül mind a Samsungnál, mind az Amazonnál nagyobb a növekedés (13,3 százalék, illetve 20,3 százalék) az előző év hasonló időszakához képest, mint az Apple-nél (3,5 százalék).
Arra azért a MacRumors is felhívja a figyelmet, hogy mivel az Apple nem ad ki konkrét számokat az iPad-értékesítésről, ezért az IDC az iPadek negyedéves bevételi számai alapján becsüli meg a kiszállításokat. (Tim Cook beszámolója alapján az Apple 7,4 milliárd dolláros bevételt ért el a szóban forgó negyedévben.) Éppen ezért más kutatócégek, például a Strategy Analytics és a Canalys más számokat közölt az iPad-szállítmányokkal kapcsolatban, azonban náluk is egyértelmű az Apple fölénye a Samsunggal és az Amazonnal szemben.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.