Az uniós bíróság viszont a kínai cégnek adott igazat, mondván: a logók ugyan hasonlítanak, de azért meg lehet őket különböztetni.
A Chanel elvesztette azt a jogi csatát, amit a kínai Huawei ellen indítottak, amiért a cég számítógépes eszközeihez választott logója a divatmárka szerint túlságosan hasonlít az övékre – számolt be róla a BBC.
A Huawei még 2017-ben kért – az unió egészére kiterjedő - védjegyoltalmat az új logójára. A Chanel ellenezte ezt, és keresetet nyújtott be az Európai Unió Szellemi Tulajdoni Hivatalánál (European Union Intellectual Property Office). A szervezet azonban elutasította a Chanel érvelését, arra hivatkozva, hogy a két emblémát azért nem nehéz megkülönböztetni:
Chanel loses court dispute against Huawei over logo https://t.co/rvHLGIiALe pic.twitter.com/qcQ0CRZHLj
— Mothership.sg (@MothershipSG) April 22, 2021
A divatmárka viszont nem nyugodott bele a döntésbe és az Európai Unió Bíróságához fordult. Csakhogy ez utóbbi sem fogadta el a fellebbezést, és megint csak kimondták, hogy a logók ugyan valamennyire hasonlítanak, de a “vizuális különbségük” azért jelentős.
A Chanel most is élhet fellebbezéssel, de erről egyelőre nem érkezett hír.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.