A YouTube az Egyesült Államokban kezdte el tesztelni azt az új algoritmust, amely kideríti, milyen termékek láthatóak egy adott videóban.
Még 2020 októberében derült ki, hogy a Google bevásárlós funkcóit készít a YouTube-hoz. Mindez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a videósok megjelölhetik majd azokat a termékeket, amelyeket a videóikban láthat a közönség, a felhasználók pedig közvetlenül a platformon vásárolhatják majd meg azokat.
A projektről azóta nem sokat lehetett hallani, csupán az év elején annyit, hogy valóban érkezik az újdonság. Most azonban egy pici előrelépés mégis történt. A Google bejelentette, egy olyan algoritmust fejlesztett, amelyik képes lehet automatikusan felismerni a videóban látható termékeket, azokat pedig listába is szedi.
A funkció egyelőre csak a tesztelés fázisánál jár, és csak az amerikai felhasználók találkozhatnak vele. A gyakorlatban a lista az ajánlott videók között, a videók lejátszási oldalán bukkan majd fel.
Képeket egyelőre nem közölt a Google, így nem tudni, pontosan miként fog kinézni az említett lista. Ha viszont valóban elindul a tesztelés, a felhasználók egész biztosan posztolnak majd róla. Ami viszont fontos: a leírás szerint az algoritmus nem a címet vagy a címkéket nézi majd, hanem azt, hogy mi látható/hallható a videóban.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.