Vlagyimir Kramnyik, a sakkozás 14. világbajnoka több olyan módosítást is kitalált és kipróbált a Google mesterséges intelligenciája ellen, ami felrázhatja az unalmas partikat.
Miközben a Netflix A vezércsel című sikersorozata miatt rengetegen kezdtek el érdelődni a sakk iránt, vannak, akik temetni kezdték a játékot. Ennek oka, hogy – főleg az elit játékosok között – meglehetősen gyakoriak a döntetlenek: a végletekig kielemzett megnyitások sokszor fulladnak idő előtti megegyezéses kézfogásokba, és egyre kevesebb a játékot izgalmassá varázsló eredeti ötlet.
Ennek hatására Vlagyimir Kramnyik, a sakkozás 14. világbajnoka a közelmúltban több újítást is kieszelt, amit a most éppen Google által fejlesztett mesterséges intelligenciával, az Alpha Zeróval kezdett el letesztelni. Kramnyik olyan szabályokat kezdett el keresni, amelyek több teret engednek az emberi kreativitásnak. Kiderült, hogy a mesterséges intelligencia hihetetlen gyorsan képes megtanulni játszani az új szabályokkal, és számtalan lefuttatott partival megmutatta, milyen játszmák születhetnek az új keretek között akár a közelebbi jövőben is.
A klasszikus sakk szabályait kiegészítő olyan módosításokat, játékvariánsokat akartunk kipróbálni, amelyek várhatóan több eldöntött partit eredményeznek, képesek hosszan lekötni a publikum figyelmét, és nem utolsósorban sok szépséget hordoznak – nyilatkozta a világbajnok.
Arról, hogy Kramnyik milyen új szabályokat talált ki, és ezek miként változtatnák meg a sakkot, arról a HVG csütörtökön megjelenő számában olvashat, illetve hétvégétől a hvg360-on.