Az ELMÜ csökkenti a tervezett üzemszünetek számát és mindenkit arra kérnek, hogy csak halaszthatatlan ügyben telefonáljanak.
Szünetel a személyes ügyintézés a közműszolgáltatásoknál a koronavírus elleni védelmi intézkedésekkel összhangban - közölték a közműszolgáltatók.
Hétfőtől március 22-ig felfüggeszti a személyes ügyintézést, és digitális platformokon - online, telefonon, illetve e-mailben - várja a megkereséseket a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH), az ELMŰ-ÉMÁSZ energiacég, a MVM Next Energiakereskedelmi Zrt. és az E.ON Hungária Csoport.
A MEKH tájékoztatása szerint az előre fizetős mérővel rendelkező ügyfelek villanyszámlájuk egyenlegét továbbra is feltölthetik az élelmiszerboltokban és az újságosoknál. A MEKH arra kéri a fogyasztókat, hogy a várhatóan megnövekvő telefonos forgalomra tekintettel az ügyfélszolgálatokat csak sürgős és valóban fontos esetekben hívják, és lehetőség szerint használják a szolgáltatók online felületeit.
A szolgáltatók munkatársai az egészségvédelmi előírások maximális betartása mellett a fogyasztók ingatlanjaiban továbbra is elvégezhetik a mérőórák leolvasását, és a halaszthatatlan karbantartásokat.
Az ELMŰ-ÉMÁSZ a közleményében azt írta, hogy mivel a következő időszakban sokan dolgoznak és tanulnak otthonról, a tervezett üzemszünetek számát csökkenti a társaság. Emellett arra kérik az ügyfeleiket, hogy mérőóráik állását a digitális csatornákon keresztül adják meg. Az energiacég elsődleges célja továbbra is, hogy ügyfelei és munkatársai egészségét megóvja - hangsúlyozták a közleményben.
Az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt. a megszokott digitális platformok mellett Az MVM Next Áramapp nevű applikáció használatát ajánlja ügyfeleiknek. Mint írták, az MVM Csoport 2021. április 7-ig önkéntes kikapcsolási moratóriumot vállal az egyetemes szolgáltatásban vételező lakossági ügyfélkörben az otthoni munkavégzés és tanulás megkönnyítése érdekében. A villamosenergia- és földgázhálózat biztonságos üzemeltetéséhez szükséges munkákat a társaságok a megfelelő védelmi intézkedések betartásával továbbra is ellátják.
Ideiglenesen szünetelteti a személyes ügyintézést ügyfélszolgálati irodáiban az E.ON Hungária Csoport is. Közleményükben arra kérte ügyfeleit, hogy aki teheti, mobilapplikáción keresztül adja meg a mérőóra állását A következő időszakban az E.ON digitális platformjain, azaz az ügyfelek által már megkedvelt és megszokott videós ügyfélszolgálattal, telefonon, e-mailben és online lesz elérhető.
A vállalat szakemberei a következő napokban egyesével felülvizsgálják azokat a korábban tervezett hálózati beavatkozásokat, melyek az ügyfelek számára áramszünettel járnának. Ezeket a munkálatokat még a március 8-tól érvényes védelmi intézkedéseket megelőzően hirdették meg az érintetteknek, a kialakult helyzetre való tekintettel azonban az ügyfelek kényelme érdekében átszervezik ezeket.
A társaság kiemelt figyelmet fordít az oltópontok áramellátásának folyamatos biztosítására is.