Az Egyesült Államokban a december 25-én aktivált mobilok 90 százaléka iPhone volt, csupán egy androidos telefon fért be a TOP 10-be.
Az amerikai Flurry Analytics nevű piackutató cég évek óta figyeli a karácsonyi szezont, hogy kiderüljön, mely gyártók mely okostelefonjai teljesítettek a legjobban az ünnepi szezon alatt az Egyesült Államokban. A vállalat most összesítette az adatait, amelyből kiderült: továbbra is az Apple a király a tengerentúlon.
Az összesített adatok azt mutatják, karácsony első napján – vagyis december 25-én – a TOP 10-ben kilenc iPhone található meg.
Ahogy az a fenti diagramon is látható, a legnépszerűbb telefon az iPhone 11 volt, az említett napon 5 százalékkal több ilyen készüléket aktiváltak a december 25-ét megelőző hét nap átlagához képest. A második helyen az iPhone XR végzett, amit az iPhone 12 Pro Max (+12 százalék) és az iPhone 12 (+23%) követett. Karácsony napján iPhone 11 Pro Maxból, iPhone 8 Plusból és iPhone 8-ból is kevesebbet aktiváltak a korábbi adatokhoz képest, míg a legnagyobb növekedést az iPhone SE érte el (+34%).
Az egyetlen androidos gyártó az LG volt, amely felfért a listára, méghozzá a tizedik helyre. Mindezt egy igen lenyűgöző, 181 százalékos növekedéssel tudta elérni, ennyivel többet aktiváltak az LG K30-ból.
További érdekesség, hogy a Flurry Analytics december 25-i mérése szerint az aktiválások száma összesen 23 százalékkal csökkent 2019 karácsonyához képest, ami jelentős visszaesést jelent.
Ennek oka valószínűleg a koronavírus-járvány, lehet, ám mindez még nem biztos, hogy azt jelenti, hogy kevesebb telefont vettek az amerikaiak. Elképzelhető ugyanis, hogy a karantén miatt a nem közvetlen hozzátartozóknak hamarabb vagy később adták oda az ajándékot, így a piac alakulásáról akkor kaphatunk majd tisztább képet, ha az egész dacemberre vonatkozó adatot látjuk majd.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.