A mérnökként dolgozó Ben Carter gondolt egyet, és összehozta azt, amit még előtte senki: ray tracing technológiát adott egy SNES-hez, hogy felturbózza a konzolra elérhető játékok kinézetét.
A PC-ken futó játékokhoz néhány éve már elérhető a ray tracing nevű technológia, amely a különböző fényhatások egymással szembeni kölcsönhatásának figyelembevételével tökéletesíti a grafikai megjelenítést. A megoldás hosszas várakozás után végre a konzolokhoz is elérhetővé vált: a PlayStation 5, az Xbox Series S és az Xbox Series X is rendelkezik vele, most pedig, 30 évvel az első megjelenés után az SNES egy példánya is megkapta.
Azonkívül, hogy a SNES burkolatát eltávolította, hogy elférjen a rengeteg kábel, Carter mást nem változtatott meg az eredeti konzolon. Hogy működjön a dolog, egy SuperRT néven emlegetett chipet is hozzátoldott az eredeti rendszerhez, amit ő maga programozott. A chip feladata, hogy folyamatosan nyomon kövesse a játék jeleneteit, majd azokat elemezve a megfelelő módon adja hozzájuk a fényt. Nem sokkal másabb ez a megoldás, mint amit a Quake II felújításánál alkalmaztak.
Carter megoldása nemcsak mérnöki szempontból zseniális, hanem azért is, mert bár az 1990-es évek játékainak megjelenítésénél modern technológiát használt, mégis megmaradt azok különleges, a '90-es éveket idéző kinézetük.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.