Míg jó pár iparágat keményen sújtott a koronavírus-járvány, az okosórák területén jobb a helyzet.
Jól zárta a harmadik negyedévet az okosórák piaci szegmense: hat százalékos növekedést könyvelhetett el, ami figyelemre méltó fejlődés az ilyen időszakban – szerepel a Counterpoint Research jelentésében.
Ami a gyártókat illeti: az Apple-é az első hely, a cupertinóiak részesedése 28 százalék, két százalékkal javítottak a tavalyi év hasonló időszakának eredményén. Mindebben komoly szerepe volt az Apple Watch SE bevezetésének, ez ugyanis egy olyan Apple-okosóra, amelynek az ára nem annyira magas.
A Huawei is belehúzott: 15 százalékos piaci részesedésével övé a második hely. Öt százalékos javulást ért l 2019 harmadik negyedévi eredményeihez képest, ami érthető, ugyanis több modellel is bővítette portfólióját. A harmadik hely a Samsungé – megelőzte a több márka mögött is álló BBK kínai elektronikai óriást –, nála a Galaxy Watch 3 okosóra sikeres bevezetését lehet kiemelni.
A bevételek tekintetében is hasít az Apple: a harmadik negyedévben 2,3 milliárd dollárt szedett össze okosórái eladásából, és a Samsung bevétele is jelentősen (59 százalékkal) nőtt a harmadik negyedévben, a már említett Galaxy Watch 3-nak köszönhetően.
A jelentésből az is kiderül, hogy a kínai szállítások immár felülmúlták az észak-amerikaiakat. Míg az Egyesült Államokban főleg az Apple okosórái népszerűek, addig Kínában most a gyerekek számára készült ilyesfajta eszközök iránt nőtt meg a kereslet. Annak ellenére, hogy India a második legnagyobb okostelefon-piac, a teljes okosórák piacának csak 4 százalékát tette ki.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.