Az Apple az elmúlt hónapokban azt kérte a fejlesztőktől: írják le, milyen adatokat gyűjtenek és használnak a felhasználókról. Most ezeket az információkat közzé is teszik az appok mellett.
Az Apple a nyáron megrendezett WWDC fejlesztői konferencián jelentette be, hogy a jövőben egy újfajta jelzést vezetnek be az alkalmazásoknál az App Store-ban, hogy a felhasználók pontosan tudják: melyek milyen adatokat gyűjtenek róluk.
A Nutririon Labelt (magyarul valószínűleg: Összetevők) a fejlesztőknek december 8-ig kellett kitölteniük, ellenkező esetben az Apple megvonhatta tőlük a jogot, hogy frissítsék az alkalmazásukat. Mivel a határidő lejárt, a cupertinói cég élesíti az újdonságot, ami minden olyan felhasználó számára látható és elérhető lesz, akinek eszközén az iOS 14-es verziója, van annak frissebb változata fut.
A fejlesztőknek alapvetően három különböző információt kell megadniuk az alkalmazásnál. Ezek
- a nyomkövetésre használt adatok,
- a felhasználóhoz kapcsolódó, valamint
- a felhasználóhoz nem kapcsolódó adatok.

A "nyomkövetésre használt adatok" azt jelentik, hogy a fejlesztő által készített alkalmazás összekapcsolja az app által ismert információkat azokkal, amelyek a felhasználó más tevékenységéből – más appok használatából, böngészésből – származnak, hogy személyre szabott reklámot jeleníthessen meg.
A "felhasználóhoz kapcsolódó adatok" a szolgáltatás, valamint az eszközből származó adatok összességét jelentik, amiket szintén hirdetés megjelenítésére használhatnak fel. A "felhasználóhoz nem kapcsolódó adatok" részből pedig az olvasható ki, hogy milyen információkat használ az app úgy, hogy abból nem lehet azonosítani a felhasználót. Ilyen lehet például az az információ, hogy milyen verziójú böngésző van a telefonon.
Az Apple szerint az új címkére az iPadOS-re, a macOS-re, a watchOS-re és a tvOS-re elérhető alkalmazások esetében is szükség lesz, az abban szereplő információknak pedig naprakésznek és pontosan kell lennie már abban a pillanatban, hogy a fejlesztők beküldik az App Store-ba az app legújabb frissítését – írja a The Verge.
Az Apple hangsúlyozta, a saját maguk által készített alkalmazásokra is ugyanez a szabály lesz érvényes. Azoknál az appoknál pedig, amelyek nem érhetők el az App Store-ban, az interneten fogja közzétenni a vonatkozó információkat.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.