Ha a Microsoft Flight Simulator különféle verziót egymás mellé tesszük (mint az az alábbi videóban is látható) időutazásszerű élményben lehet részünk. Kevés olyan játék van ugyanis, amely ennyire látványosan mutatná be a PC-s grafika fejlődését.
A Microsoft is gyakran tart informatikai konferenciákat, melyek egyike az évente megrendezett Ignite. Az esemény idén sem maradt el, ám a koronavírus-járvány értelemszerűen ezt is online tartották, igen változatos témákban. Az előadásokon természetesen a cég új termékéről, a Flight Simulatorról is szó volt, de nem csak azért, mert mostanában jelent meg.
A Flight Simulator fontos kordokumentum is, hiszen kevés videojáték-széria van, amely ennyire jól mutatja be a PC-s világ fejlődését. Ezt bizonyítandó a redmondi cég kiadott egy videót, melynek főszereplői az elmúlt évtizedekben megjelent FS-verziók. Illetve azok a technikai újítások, melyek valamiért meghatározóvá tették a repülős széria aktuális részét.
Az evolúciós jelleggel készült áttekintő első állomása a Flight Simulator 1.0-ás kiadása, amely 1982-ben, vagyis közel négy évtizeddel korábban jelent meg. Ez a változat még nagyon kezdetleges volt, és nem csak a grafika miatt: a műszerfalon csupán néhány szám, illetve kapcsoló volt látható, repülőkből pedig mindössze egy, a Cessna 182 állt rendelkezésre. Az ezredfordulón debütált részben viszont a berepülhető helyszínek száma is sokat nőtt, melyek ráadásul egyre jobban hasonlítottak a kinti világra.
A játékosokat ma már az új Flight Simulator foglalkoztatja, amely kis túlzással számítástechnikai mérföldkő is: a Microsoft ugyanis nemcsak grafikusok segítségét vette igénybe a szoftver elkészítéséhez, hanem például az Azure felhőszolgáltatást is. Ez utóbbi végezte ugyanis a valós térképadatokból begyűjtött információk képi anyaggá alakítását, hogy a termék valóban szimulátor jelleget öltsön.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.