A Microsoft új Flight Simulatora bőven tartogat meglepetéseket. Az egyikért Melbourne-ig kell repülni.
Egyre több kép és videó jelenik meg a közösségi médiában arról a jelenségről, amelyet a Microsoft Flight Simulatorban fedeztek fel a kalandvágyó pilóták: egy hatalmas épületről van szó, amelyet már messziről is könnyű kiszúrni, ha valaki Melbourne felé repül a játékban. A gond csak az, hogy a furcsa épület egyedül a szoftverben van jelen.
In Microsoft Flight Simulator a bizarrely eldritch, impossibly narrow skyscraper pierces the skies of Melbourne's North like a suburban Australian version of Half-Life 2's Citadel, and I am -all for it- pic.twitter.com/6AH4xgIAWg
— Alexander Muscat (@alexandermuscat) August 19, 2020
Az Engadget szerint az irodaházra hasonlító objektum 212 emeletes, és egy adatbázisos baki miatt lett ekkora az eredeti kettő helyett: a fejlesztő Asobo Studio az OpenStreetMap nevű szolgáltatás alapján készítette el a játékbéli világot, de a szoftver egyik értékét rosszul vitte fel a feltöltő. Így aztán az onnan átvett szám a Microsoft játékában is rosszul jelenik meg.
Az OpenStreetMap egy, a Wikipédiához hasonló, szabadon szerkeszthető felület. Fő előnye, hogy a közösség biztosítja a böngészhető adatokat, amelyek így a Microsoftnak is igen jól jöttek a Flight Simulatorhoz. Az Open adatbázisában lévő épület ma már egyébként jól jelenik meg, de a Microsoft játékában még nem. Ennek oka, hogy a modellezéskor még egy korábbi verziót használhattak a programozók, a játék fájljait pedig nem frissítették.
A szimulátoron belüli objektum mostanra egyébként valóságos zarándokhely lett: egyre több pilóta keresi fel, hogy képernyőképet készítsen a repülője fülkéjéből.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.