A Google augusztustól nem jeleníti meg azokat a hirdetéseket a mobilos Chrome böngészőben, amelyek túlságosan sokat foglalnak le a telefon erőforrásából.
Alapvetően határozza meg a felhasználói élményt az, hogy milyen hirdetések jelennek meg a weboldalon. A túl sok reklám mellett az is gond, ha egy hirdetés önmagában "túl sok": jelentős adatforgalmat generál vagy nagy számítási teljesítményt vesz igénybe. Ilyenkor a készülék melegszik, az akku jobban merül.
A fejlesztők bejelentése szerint a Chrome böngésző augusztus végétől blokkolni fogja az ilyen hirdetéseket. Ennek értelmében, ha egy reklám megjelenítése túl sok erőforrást fogna le, a Google böngészője egy hibaüzenetet mutat majd.
A Chrome akkor szab gátat a betöltésnek, ha a reklám
- 4 MB adatforgalmat generál,
- bármely 30 másodperces időtartam alatt 15 másodpercig dolgoztatja a processzort, vagy
- összesen 60 másodpercig dolgoztatja a processzort.
A Google szerint a hirdetéseknek alig 0,3 százaléka lépte túl ezeket az értékeket, ám ezek jelentős adatforgalmat generálnak és a processzort is terhelik, így valószínűleg sokan örülnek majd az újdonságnak.
Ha máskor is tudni szeretne a Chrome új funkcióiról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.