Az Epic Games megalkotta az Unreal Engine ötödik generációs változatát, amivel már majdnem úgy néznek ki a játékok, mintha filmet néznénk.
Túlzás nélkül állíthatjuk, hogy az Epic Games nélkül ma a videojátékok sem lehetnének olyanok, mint amilyennek most látjuk őket. A cég még 1998-ban mutatta be a grafikus motorjának legelső változatát, amely az Unreal nevű szoftver alatt futott. Azóta eltelt 22 év, ez idő alatt pedig rendre fejlettebb megoldással álltak elő. És most megérkezett az újabb: az Epic Games kissé váratlanul ugyan, de szerdán előhúzta kalapjából az Unreal Engine 5-öt.
Az Epic Games motorja a világ legismertebb játékai alatt fut: ez segít megjeleníteni például a Fortnite és a PUBG látványvilágát is. Lényegében pedig minden platformon működik. |
A játékosok és a szakértők már a motor negyedik generációs változatával is elégedettek voltak, a szerdán tartott 9 perces bemutató után viszont mindenkinek tátva maradhatott a szája. A PlayStation 5-ön megejtett technikai demo ugyanis rendkívül látványosra sikerült. Minderről két újdonság, a Nanite és a Lumen nevű fejlesztés gondoskodik, amelyek igencsak sokat dobnak a látottakon és persze az élményen:
A Nanite a háromdimenziós formák megjelenítéséért felelős eszköz, amely folyamatosan annyi részletet generál, amennyit az emberi szem még fel tud dolgozni. Ennek köszönhetően több százmillió, vagy akár milliárdnyi poligonból (a 3D-s közegben megjelenített pontokból) álló környezetet is importálhatnak a fejlesztők a motorba. A végeredmény ezzel már majdnem olyan lesz, mintha egy filmet néznénk. A szoftver ráadásul minőségvesztés nélkül, valós időben kezeli az adatokat az Epic szerint.
Fejlesztői oldalról ez gyorsabb és kevésbé forrásigényes munkát jelent.
A fejlettebb motor másik fontos új eleme a Lumen, amely – nevéből is adódóan – a fények kezeléséért felelős. A kiadó azt állítja, a fejlesztések során a Lumen is valós időben dolgozik majd a megjelenítésen, pont úgy, ahogyan az animációs filmek vagy a filmek látványvilága is készülni szokott. Ennek köszönhetően a grafikusok (a napszaknak megfelelően) megváltoztathatják a játékbéli Napból beeső fény szögét, felkapcsolhatnak egy zseblámpát vagy fúrhatnak egy lyukat a tetőre: a fényviszonyok mindig ehhez igazodva fognak változni.
Az ötödik generációs Unreal Engine első változata 2021 elejére készül el, a teljes verzió pedig azt követően várható. A fejlesztők iOS-en, Androidon, windowsos gépeken és macOS-en is dolgozhatnak majd vele. Az újdonság tehát nem kizárólag az új konzolokon lesz elérhető, és természetesen nem is egyfajta videojáték esetében. Műfajtól függetlenül bármilyen szoftvernél használhatják, legyen szó kaland- vagy sportjátékról. De ez már nem az Epicen, hanem a készítőkön múlik majd.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.