Az Avast leányvállalata olyan cégeknek kínálta a felhasználói adatokat, mint a Google, a Microsoft vagy Pepsi.
Igen kellemetlen dolog derült ki nemrég az Avast vírusirtót készítő cégről. A magyarországi felhasználók körében is népszerű szoftvert fejlesztő vállalat 110 millió, vagyis az összes Avastot futtató eszköz nagyjából negyedéről gyűjtött felhasználói adatokat, amiket aztán olyan cégeknek értékesített tovább, mint a Google, a Microsoft, a Sephora, a Pepsi, a Home Depot, a Condé Nast, az IBM és a L'oréal.
Mindezt a cég az egyik leányvállalatán, a Jumpshoton keresztül bonyolította. Az Avast az ügy kirobbanása után úgy döntött, bezárja a Jumpshotot.
A cég olyan adatokat gyűjtött és értékesített, mint a keresési előzmények a Google-ben és a Google Térképen, mit csinált a felhasználó a YouTube-on vagy a LinkedInen. Az információkat a vírusirtó szedte össze, majd a leányvállalat adta el azokat. Bár a szoftver jelezte, hogy rálát bizonyos információkra, arról senki sem tájékoztatta a felhasználókat, hogy ezeket bárki megveheti.
Ondrej Vlcek, az Avast vezérigazgatójának a Jumpshot-ügy kirobbanása után az lett a véleménye, hogy mindez nem összeegyeztethető az Avast alapvetésével, miszerint a felhasználók védelme a legfontosabb. Emiatt bezárják a leányvállalatukat, és mindent megtesznek annak érdekében, hogy a júzerek adatai biztonságban legyenek. Hogy a bizalmukat mikor sikerült visszanyerni, az már egy másik kérdés.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.