Finomított az App Store keresési-találati algoritmusán az Apple, miután az a vád érte, elfogult a saját alkalmazásaival szemben.
Még nyáron vádolták meg azzal az Apple-t, hogy ha valaki az App Store-ban keres, akkor a találati listán előresorolódnak a „házon belüli” appok, és persze a felhasználók általában nem görgetnek lejjebb, hajlamosak az elöl álló appot letölteni. Az ügyet akkor a Wall Street Journal szellőztette meg, és az Apple azonnal vitába is szállt vele, megmagyarázva, miért nem elfogult gépi tanulásos algoritmusa, sőt arról is beszélt, hogy saját belső tesztjeik szerint nem igaz az Apple-termékek effajta előnye.
Azonban mégis csak lehetett valami a dologban, ugyanis az Apple nemrégiben módosította az App Store algoritmusát, és a The New York Times szerint a változás bevezetése óta számos Apple-alkalmazás hátrébb került a találati listán. (A cikk egyébként hosszan elemzi az alkalmazások rangsorolását.)
Az Apple két rangidős alelnöke, Philip Schiller (aki a marketinget felügyeli) és Eddy Cue (aki az Apple számos alkalmazásáért felel) továbbra is állítja, hogy korábban semmiféle szabályozás nem volt a rangsorolásban az Apple részéről, és most sem javítottak a szoftveren, csupán fejlesztették, finomították azt. A probléma az volt, állítja az Apple, hogy a saját alkalmazásai annyira népszerűek, hogy meg kellett változtatni az algoritmust, hogy úgy tegyen, mintha ezek az appok nem volnának ennyire közkedveltek. Schiller és Cue szerint az algoritmus korábban is megfelelően működött, csak most úgy döntöttek, hogy inkább hátrányos helyzetbe hozzák az Apple-t más fejlesztők javára.
Mindenesetre a finomítás eredményeként a tv szóra keresés után a korábbi négy helyett már csak két toptalálata van az Apple-nek, a video és maps szavakra keresésnél pedig a 3 toptalálat visszaesett 1-re. Korábban a money és a credit szavakra keresés az Apple Walletet adta ki az első helyen, most ez az alkalmazás is lejjebb csúszott.
Azért nem kell nagyon sajnálni a cupertinóiakat, ugyanis a változtatás ellenére a Sensor Tower elemző cég úgy találta, hogy nagyjából 700 keresőkifejezés esetén az Apple alkalmazása kerül első helyre, köztük még akkor is, ha kevésbé releváns és kevésbé népszerű, mint a versenytárs alternatíva.
Ha máskor is értesülni szeretne az Apple változtatásairól, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.