A Bombardier csapata nyerte azt a pályázatot, melyen a hatékonyabb repülőgépszárnyra keresett megoldást a brit tudományos akadémia. Az új fejlesztéssel tizedével könnyebb szárnyakat szerelhetnek a gépre.
A brit Royal Academy of Engineering MacRobert-díját egy kompzit anyagból megtervezett fejlett repülőgépszárny terve kapta meg. A BBC beszámolója szerint a szárny csökkenti a gép környezeti hatását: egyfelől csökkenti a súlyt és így az üzemanyag-fogyasztást is, emellett kevesebb hulladék keletkezik a gyártás során. A hagyományos szárnyakhoz képest a Bombardier szén-kompozit megoldása 10 százalékkal könnyebb.
Az új fejlesztést az Airbus A220-as gépein vethetik be elsőként a Bombardier mérnökei. (A korábban Bombardier CSeries neven futó gépsorozatban még 2017-ben szerzett többségi részesedést az Airbus.)
Az első helyezés 50 ezer fontot (vagyis nagyjából 18 millió forintot) ért, ami ebben az iparágban nem számít valami soknak, így a díj inkább szakmai elismerést jelent. Abból viszont nem kicsit: az elismerést először 50 évvel ezelőtt osztották ki, akkor többek között a Rolls Royce motorjának kifejlesztéséért kapták meg a díjat.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.