Az online rendelt termékek gyorsabb kiadását segítő csomagkiadó robotokat állított üzembe a Decathlon Magyarország. A cég szerint a berendezések fürgébbek az embernél, de a munkát azért nem veszik el tőlük.
A társaság az MTI-n megjelent tájékoztatása szerint a Decathlon budapesti, Nyugati téri üzletében munkába állt a Cleveron 402-es, amely az online rendeléseket kezeli, a csomagok érkezéséről SMS-ben értesíti a vevőket. A vásárló az üzletben beírja a robot érintőképernyőjén az üzenetben kapott kódot, ennek alapján a gép kikeresi az adott rendelést és kiadja a terméket, amit a vevő így emberi segítség nélkül tud átvenni.
Üzembe állítottak két Cleveron 301-es elnevezésű robotot is a budapesti Corvin Plázában és a Budaörsön található Decathlon áruházban. Ez a modell szintén a csomagkiadásért felelős, működési elve hasonlít a 402-eshez, de igényli az emberi segítséget a rendelt áru bekészítéséhez a csomagkiadó automatába.
A cég közleménye szerint a csomagkiadó robot gyorsabban dolgozik, mint az emberi munkaerő, de nem veszi el tőlük a munkát; miközben a gép végzi a monoton feladatokat, addig a korábban a csomagkiadásért felelős munkatársaknak több idejük marad az üzlet látogatóival foglalkozni. (A világ más pontján egyébként már működik olyan robot, amely igenis veszély jelent az emberi munkaerőre.)
A vállalat tervei szerint folytatják a technológia bevezetését, a következő időszakban az egri, a szolnoki, a szegedi és a nyíregyházi áruházukban is telepítenek Cleveron automatákat. A fejlesztés költsége országos szinten mintegy 250 ezer euró.
Ha el tudja mondani egy mondatban, hogy mi most a munkája, akkor van egy riasztó hírünk
Miközben sokan állásuk elvesztésétől tartva azon gondolkodnak, hogyan tudnánk versenyre kelni a munkahelyekre trójai falóként beszivárgó robotokkal és intelligens algoritmusokkal, egy szerda esti rendezvényen megszólaló szakértők szerint ennek valószínűleg semmi értelme nincs. Kár versenyezni, mert már középtávon is biztosan alulmaradunk.
A közlemény idézi Román Gergelyt, a Decathlon Magyarország online kereskedelemért felelős igazgatóját, aki hangsúlyozta: a gépek időt takarítanak meg, átlagosan napi másfél órával jut majd több idő a vásárlókra. Ez éves szinten 22 és fél napot jelent, ami egy munkavállaló egyhavi munkaidejével egyezik meg. A projektet észt partnerükkel, a Cleveronnal közösen valósították meg.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.