Tech hvg.hu 2019. június. 04. 17:03

Remek funkcióval bővült az Amazon alkalmazása, de nem örülhet neki mindenki

Az Amazon a mesterséges intelligenciát és a kiterjesztett valóságot hívta segítségül, hogy a vásárlók "felpróbálhassák" a megvásárolható rúzsokat.

Az internetes vásárlásban egyre nagyobb szerephez jut a mesterséges intelligencia, és erre már konkrét példákat is láthatunk. A L'Oreal még 2018 márciusában vásárolta fel a mesterséges intelligenciával és kiterjesztett valósággal foglalkozó ModiFace nevű kanadai céget, amely tavaly augusztusban a Facebookkal közösen kezdett egy kiterjesztettvalóság-funkciót fejleszteni az Instagramra. A technológia célja, hogy a felhasználók még azelőtt "felpróbálhassanak" egy terméket, mielőtt megvásárolnák azt, és ehhez ne kelljen elmenni egyetlen boltba sem.

Az Amazon most hasonló megoldást jelentett be, amelynél a mesterséges intelligencia segíti a (leendő) vásárlókat. Ezek szerint mostantól az Amazon okostelefonos alkalmazásán keresztül a bárki kipróbálhatja, hogyan állna neki egy adott sminktermék. A Live Mode nevű funkció az androidos eszközökre, valamint iPhone-ra és iPadre készített appon belül is elérhető, rossz hír azonban, hogy egyelőre csak "kevés" helyen: az Egyesült Államokban és Japánban.

Amazon

A szelfikamera segítségével a felhasználók digitálisan próbálhatják ki a rúzs különböző árnyalatait. A végeredményhez a mesterséges intelligencia elemzi a gyártók termékinformációit, a közösségi platformokra feltöltött képeket, valamint azok leírását.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés