A McDonald's a gépi mélytanulásra támaszkodva olyan ajánlatokat akar megjeleníteni a vásárlóknak, amiket biztosan megvesznek.
Amikor az ember beáll a McDonalds drive-thrujához, hatalmas táblák fogadják, amelyek az épp akciós kínálatot, vagy a legnépszerűbb ajánlatokat hirdetik. A jövőben viszont egy folyamatosan változó, és az aktuális vásárlóra szabott "étlappal" állhat elő a gyorsétterem.
A cég 300 millió dollárért (kb. 83,8 milliárd forint) vetett szemet a Dynamic Yield nevű, a mesterséges intelligencia fejlesztésével foglalkozó startup cégre. Ennek köszönhetően könnyen lehet, hogy egy forró nyári napon a gyorsétterem fagyiját, míg hűvösebb időben a forró almáspitét kínálja majd.
A rendszer olyan tényezőket is figyelembe vesz majd az ajánlat összekészítésénél, mint az időjárás, az idő, a helyi események, a forgalom az étteremben és a közeli utakon, a korábbi értékesítési adatok, valamint a népszerű ételek, de azt is számításba veszi majd, hogy az éppen aktuális vásárló mit rendel tőlük.
A McDonald's tavaly már több éttermében is kipróbálta a mesterséges intelligenciát. Daniel Henry, a cég ügyvezető alelnöke a Wirednek úgy nyilatkozott, több mint 1000 helyen vezetik be a következő három hónapban, és az amerikai piac mellett más területeken is alkalmaznák a technológiát.
A Dynamic Yield eközben továbbra is független cégként dolgozik tovább, olyan ügyfelekkel, mint az Ikea, a Sephora vagy az Urban Outfitters.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.