A jövedelmi helyzetet, az iskolázottságot és az okostelefon-használatot vizsgálta a MobData nevű kutatócég Kínában. Kiderült, itt éppen fordított a helyzet, mint máshol a világban.
Míg a világ nagy részén egy iPhone használata a tehetősség szimbóluma, addig Kínában egészen más a helyzet – állítja a MobData friss kutatása. A kínai iPhone-tulajdonosok többsége 18 és 34 év közötti hajadon, középiskolai végzettségűek, és a havi jövedelmük kevesebb, mint 3000 jüan (ez körülbelül 122 ezer forintnak megfelelő összeg). Őket az úgynevezett láthatatlan szegények kategóriájába sorolják: az anyagi helyzetük jobbnak tűnik, mint a valóság.
A Huawei-telefonokat használók 25 és 34 év közötti nős férfiak, többségében felsőfokú végzettséggel. Havonta 5000 jüan és 20 ezer jüan (200 ezer és 800 ezer forint) között keresnek, saját autójuk és lakásuk is van (ez nem igaz az iPhone-tulajdonosokra). A felsőfokú végzettségűek és a 20 ezer jüan körüli jövedelemmel rendelkezők a Huawei-eszközökön kívül a Xiaomi telefonjait preferálják. Az Oppo és a Vivo készülékei is kedveltek: akik ilyet vesznek 3000 jüan és 10 ezer jüan (122 ezer forint és 407 ezer forint) között keresnek.
A Huawei, az Oppo, a Vivo és a Xiaomi együttesen lefedik a kínai piac 80 százalékát, az Apple részesedése itt 9 százalék – derül ki a Counterpoint októberi adataiból.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.