A betűtípusok sokszor csak apróságokban különböznek egymástól, így nem csoda, ha gyakran összekeverjük őket. A Hello Velocity digitálus stúdió azonban egészen új megközelítésben készített el egy karakterkészletet.
Aki az átlagosnál gyakrabban dolgozik a szövegszerkesztővel, vagy a weboldalak dizájnjával, valószínűleg már kívülről fújja, milyen betűtípusok közül lehet választani. Ezeket időnként bővítik, de valljuk be: a legtöbb típus meglehetősen unalmas. A Hello Velocity nevű digitális stúdióban azonban egy igen különleges megoldást választottak arra, hogy új betűtípust hozzanak létre.
A Brand New Roman ötlete valójában egyszerű: az angol ábécé minden egyes betűjét (és a számokat) egy-egy jól ismert cég logójával helyettesítették, így a leírt szavak is ezekből a karakterekből tevődnek össze.
Egész pontosan 76 külöböző logót használtak fel a karakterkészlet elkészítéséhez, amelyek közül sokat fel lehet ismerni, néhány azonban komoly fejtörést okozhat.
A Brand New Roman betűtípust a böngészőben is kipróbálhatjuk, ehhez erre a linkre kell kattintani. Itt jegyeznénk meg, hogy Google Chrome-ban csak fekete-fehér színnel jelennek meg a betűk, a színes változathoz a Firefoxot vagy a Microsoft Edge böngészőt kell használni.
A cég készített egy bővítményt a Google Chrome-hoz és a Firefoxhoz is, amely segítségével kipróbálható, hogy hogyan nézne ki egy weboldal, ha minden rajta lévő szöveget ezzel a betűtípussal írnának meg. Ha jól sejtjük, ezt a bővítményt azért nem használják majd sokan.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, kövesse a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.