Eddig legalább 100 ezer feliratkozó kellett egy videósnak, hogy előfizetői programot indítson a csatornáján. Mostantól már kevesebb is elég lesz.
A kisebb csatornával rendelkező videósok részéről gyakran éri az a vád a YouTube-ot, hogy a platform azoknak a videósoknak kedvez, akik már eleve több tíz- és százezer követővel rendelkeznek. A kritikus hangok akkor erősödtek fel igazán, amikor a fejlesztők januárban bejelentették: új feltételeknek kell megfelelniük a felhasználóknak, hogy pénzt keressenek a videókkal. A YouTube most újabb változtatásra készül, de ezúttal kedvez a "kisebb" csatornáknak – persze attól függ, mit nevezünk kis csatornának.
A bejelentés szerint mostantól már a legalább 50 000 feliratkozóval rendelkező csatornák is indíthatnak előfizetői programot a követőiknek, amelyért cserébe extra tartalmakat szolgáltatnak. A tarifa havonta 5 dollár (kb. 1400 forint), melyből akkor is szép összeg származhat, ha a követők csupán töredéke fizet elő egy csatornára.
A módosításnak köszönhetően mostantól az eddiginél jóval több felhasználó indíthat előfizetést, eddig ugyanis csupán a 100 000 feliratkozónál többel rendelkező csatornák kiváltsága volt az ilyen típusú bevételszerzés.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, kövesse a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.