Tech hvg.hu 2018. május. 10. 08:03

Bámulatos és hátborzongató felvétel: már a gép is tud telefonálni úgy, mintha ember lenne

A Google megmutatta, hol tart most a gép: a mesterséges intelligenciának és a fejlett hangalkotó technológiának hála angolul már úgy telefonál, hogy a vonal másik végén lévő ember észre sem veszi, hogy valójában nem emberrel, hanem géppel beszélget.

Hangozzon bármennyire furcsán, a Google idei fejlesztői konferenciájának legérdekesebb része egy fodrászhoz való bejelentkezés, illetve az arról készült hangfelvétel visszajátszása volt. Mégpedig azért, mert a hívást a Google saját fejlesztésű digitális asszisztense bonyolította le, olyan természetességgel, ahogy egy hús-vér ember is beszélget.

A rendszer képességeit bemutató Google-vezér, Sundar Pichai elmondása szerint hosszú évek óta dolgoznak az algoritmuson. A demófelvételen hallhatók szerint a Duplex névre keresztelt technológia előbb tárcsázta a fodrász számát, kapcsolás után üdvözölte a hívófelet, majd pedig időpontot kért. A vonal túlsó végén lévő nő ekkor türelmet kért, mire az algoritmus, akár csak egy ember, hümmögni kezdett. A legmegdöbbentőbb viszont csak ez után következett: a fodrász jelezte, hogy a megadott időpontban nincs szabad helyük, ezért másik alternatívát javasolt, a gép pedig erre is tökéletesen emberszerűen válaszolt.

Bár a bemutatón elhangzottak szerint a Duplex most is rendkívül kifinomult beszélgetésekre képes, további fejlesztésekre van még szükség, hogy minden területen ugyanilyen hatékony legyen. Épp ezért emberi segítséget alkalmazva tanítják, hogy az új, számára még ismeretlen tartományokban is jól tudjon működni: ha olyan területre téved, amely még ismeretlen számára, az őt felügyelő operátorok azonnal beavatkoznak, hogy megfelelő választ adjon az adott kérdésre. A folyamatot a Google a tanár-diák viszonyhoz hasonlította.

A Duplexet egyébként, bár az elhangzottak alapján chatpartnernek sem volna utolsó, nem egy robotizált beszélgetőpartnerként képzeli el a Google, hanem az embert valóban segíteni tudó megoldásként. Példaként említették az éttermi asztalfoglalást, a nyaralással kapcsolatos időpontok intézését, illetve a már demózott fodrászbejelentkezést. De a lista alighanem nem csak ennyiből áll majd.

Elterjedéséről, illetve széles körben való használhatóságáról egyelőre semmi konkrétumot nem tudni. A tesztelése céljából indított programba bekerülők viszont már nyáron kipróbálhatják.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.