A YouTube szerdán jelentette be, szigorít a monetizációs feltételeken, így mostantól nem kaphat tőlük akárki pénzt. A feltételeik azonban nem teljesíthetetlenek.
Az utóbbi évek egyik legnagyobb változtatását jelentette be szerdán a YouTube, miután kiderült: a jövőben az eddigieknél jóval szigorúbb feltételeknek kell megfelelniük azoknak, akik szeretnének pénzt keresni a videóik feltöltésével. (Vannak ugyanis más lehetőségek is, ezekről itt írtunk korábban.)
A változtatás csak február 20-tól lép életbe, ám az már most látszik, sok kisebb csatorna is bukhatja eddigi szerényebb bevételeit. Korábban ugyanis elég volt "csak" 10 ezer megtekintés a csatornán, bő egy hónap múlva viszont már 1000 feliratkozóra, valamint az utolsó 12 hónapban 4000 óra megtekintésre lesz szükség. Bár ez elsőre nagyon komoly kihívásnak tűnik, alapvetően nem lehetetlen kihívás elérni a kritériumokat. Ehhez szedtünk most össze 5 olyan tippet, amit betartva növekedésnek indulhat a feliratkozók száma.
1. Pontosan határozza meg a célközönséget
Az egyik legfontosabb feladat, hogy már az elején tisztázza, pontosan kihez is szólnak a videói, ehhez pedig következetesen ragaszkodjon. Ha például a csatorna a kerékpározásról szól, akkor forgathat videót a kiegészítőkről, túraútvonalakról, élménybeszámolókról, új fejlesztésekről, a kerékpárosokra vonatkozó KRESZ-szabályokról, a lényeg, hogy a középpontban mindig a kerékpározást tartsuk. Ne tegyen 8 biciklis videó közé hirtelen egy sminkekről és egy telefonokról szóló videót.
2. Miért nézzék meg a videóimat?
A célközönség meghatározása önmagában még nem elég, ez csak az érdeklődők egy részét vonzza. Fontos kitalálni azt is, milyen megközelítésben akarjuk feldolgozni az adott témákat. Milyen hatást ér el a videó: motivál? Szórakoztat? Oktat? Informatív? Ehhez szintén ajánlott következetesen ragaszkodni, mert így a nézők a tematika mellett azt is pontosan tudni fogják, mire számíthatnak az adott csatornán. Vagyis nemcsak a téma, de annak tálalása is vonzza majd őket.
3. Publikáljon minél többször
A YouTube – hasonlóan a Facebookhoz – egy bonyolult algoritmussal dönti el azt, kinek a videóját ajánlja a nézők számára, és kiét ne. Aki csupán néhány havonta tesz közzé egy videót, azt jó eséllyel hátrébb sorolja a rendszer, mint azokat, akik hetente töltenek fel új tartalmat.
4. Legyen rendszeres, következetes
Ugyanakkor a feltöltés mennyiségénél is fontosabb az, hogy mikor tölti fel a videóit. Ahogy a kedvenc televíziós sorozatunk esetében is pontosan tudjuk azt, hogy mikor kezdődik a legújabb epizód, úgy a YouTube esetében is hasonló a helyzet. Vagyis függetlenül attól, hogy heti egy, kettő vagy több videót szeretne közzétenni, mindenképpen figyeljen arra, hogy ezeket a tartalmakat következetesen ugyanakkor tegye elérhetővé.
5. Ne feledje: a kulcsszó a közösségépítés
A YouTube algoritmusa nemcsak azt figyeli, hogy mikor vagy, hogy mennyi videót publikál, hanem azt is, mennyire épít közösséget, mennyire figyel oda a nézők hozzászólásaira. Ezekre érdemes minél gyakrabban válaszolni, lájkolni őket, egy-egy fontosabb, relevánsabb hozzászólást pedig a kommentszekció tetejére tűzni. Fontos szempont azonban, hogy a felhasználói reakciók közül is azt emelje ki, ami valóban építi a tartalmat vagy a közösséget (új megvilágítást ad a videóban elhangzottaknak, esetleg egy másik, releváns videót tartalmaz, vagy kiegészíti a videóban elhangzottakat).
Ha máskor is tudni szeretne YouTube-tippekről és -trükkökről, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.