Lehet, hogy még sosem hallott erről az alkalmazásról, de a tinik imádják, a kínaiak pedig nem mindennapi összeget fizettek érte.
Még Mark Zuckerberg is meg tudja számolni egy kezén, hány technológiai céget vett meg legalább 1 milliárd dollárért, ezért is érdekes a hír, hogy a hazánkban egyáltalán nem ismert Beijing Bytedance Technology ilyen összegért vásárolt fel egy alkalmazást. Ami pedig egészen furcsa: a hatalmas összeget egy olyan appért adták, amivel tinédzserek szoktak tátogni ás táncolni slágerekre. Igen, egy videós karaoke app, amivel pár tini már világhírre is szert tett – mármint korosztálya körében.
A magyar tizenévesek körében is népszerű Musical.ly-ről van szó, és a maximum 15 másodperces produkciók kapcsán ilyesmikre kell gondolni. Az előadó nem más, mint az app legnagyobb sztárja, Jacob Sartorius.
@jacobsartorius @musically pic.twitter.com/9ut88q3Smd
— jacob Sartorius (@janetstefanie) 2016. január 23.
Az alkalmazásnak 120 millió aktív felhasználója van, 60 százalékuk 13 és 20 év közötti. A felvásárló cég alkalmazása személyre szabott híreket kínál kínaiaknak, az üzlettel pedig az a célja, hogy világszerte is terjeszkedni tudjon, de a Musical.ly is nagyon jól jár, ugyanis így fel tudja használni a pekingi cég mesterséges intelligenciáján alapuló, nagy sikereket elérő technológiáját – írja a felvásárlásról elsőként beszámoló Wall Street Journal.
Az iparági pletykák alapján egyébként hasonló összegért a Facebook is fel akarta vásárolni az alkalmazást, szintén 1 milliárd dollár körüli összegért, de tavaly nyáron azt az ajánlatot elutasították. A közösségi oldal így is vett nemrég egy tinik körében népszerű alkalmazást, ami szerintünk az év talán legjobb mobilos ötlete.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.