A világsztárok fotónként keresnek milliókat az Instagramon, ha egy szponzor áll mögöttük, de ezt jelezniük is kellene. Az alkalmazás fejlesztői bejelentették: most már minden érintett megteheti ezt, és erre figyelmeztetik is a hírességeket.
Az Instagramon óriási pénzeket szakítanak a hírességek azzal, hogy több millió követőjüknek szponzorált tartalmakat osztanak meg. Ezzel még önmagában semmi gond nem lenne, de néhány világsztárról kiderült, hogy ezt sosem jelzik a rajongóknak, majd kiadtak egy top 50-es listát nagyobbnál nagyobb nevekkel, akik egytől egyik sosem vallják be, hogy pénzt kaptak egy szponzortól az adott fotó vagy videó megjelentetéséért. Ezért döntött úgy az Instagram, hogy bekeményít, és egyértelmű jelzést talált ki az ilyen posztokra.
Ez a jelzés a név alatt jelenik meg szöveggel (Fizetett együttműködés a következő partnerrel: a cég neve). Igen ám, csak ezt nem mindenki használhatta – egészen ezidáig. Az Instagram bejelentette, hogy mostantól minden hivatalos fiók, amely hozzáfér az Insight statisztikákhoz – ezek számáról nincs nyilvános adat –, tudja használni ezt a jelzést. Itt egy szabályos példa Cristiano Ronaldótól.
A Facebook tulajdonában lévő app fejlesztői azt is bejelentették, hogy algoritmusokkal folyamatosan keresik azokat az egyértelműen szponzorált tartalmakat, amelyekhez nem használták ezt a jelzést. Ilyenkor a kiszúrt Instagram-fiók értesítést kap erről, amelyre kattintva gyorsan pótolhatja is az elmaradást.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.