Tech hvg.hu 2017. november. 01. 16:02

Élet a Galaxy Note7 után: óriási profitot vágott most zsebre a Samsung

Lassan végleg feledésbe merülhet a Galaxy Note7, a Samsung pedig jobban van, mint valaha, legalábbis óriási működési profitot vághatott zsebre a harmadik negyedévben.

Két héttel az előzetes adatok után a Samsung hivatalosan is kiadta 2017 harmadik negyedévére vonatkozó pénzügyi adatait. Van miért pezsgőt bontani: a cég működési (üzemi) nyeresége 13 milliárd dollár, ami óriási, 179 százalékos növekedés az előző év hasonló időszakához képest. A teljes bevétel 55,48 milliárd dollár volt, szemben a tavalyi 42,75 milliárd dollárral. A nettó nyereség is drasztikusan emelkedett: 2017 harmadik negyedévében 10 milliárd dollárt könyvelhettek el, míg az előző évben „csak” 4,05 milliárdot.

A Samsung persze több lábon áll, és a különböző üzletágak azért nem egyformán teljesítettek. A kijelzőpanelek szegmensében, dacára a prémium csúcstelefonokba szánt rugalmas OLED-ek iránti igénynek, bevételcsökkenésre került sor. Ennek okai között szerepel az új OLED gyártósor költsége, és a merev OLED-ek piacán tapasztalható növekvő verseny. A mobil üzletágat erőteljes termék-kiszállítás jellemezte a Galaxy Note8 indítása és a Galaxy J sorozat megbízható értékesítése miatt, ezzel együtt csökkentek a bevételek, mivel éppen a tömegpiaci (olcsó) okostelefonokból adtak el igazán sokat.

A félvezető üzletágat erőteljes növekedés jellemezte, a NAND-ok esetében például a csúcskategóriás okostelefonok és a felhő infrasturktúra bővülése támasztott nagy igényeket, de a DRAM-ok iránti igény (szerverek, mobileszközök, PC-k, játékkonzolok) is erős maradt.

Samsung

2018-ra is kedvezőek lehetnek a kilátások, a memóriapiac továbbra is profitábilis terület maradhat, és a rugalmas OLED panelek eladásának növekedése is várható. A nagysűrűségű, gyteljesítményű NAND-ok iránti kereslet is növekedni fog, ahogy nő a szerverek és a mobileszközök adatkapacitási igénye. A mobil üzletágat illetően a Samsung tovább akarja erősíteni vezető pozícióját a csúcskategóriás piacon, és tovább szeretné növelni a nyereségét termékcsaládjai optimalizálásával. Ezen túlmenően a vállalat arra törekszik, hogy új technológiákkal (pl. 5G), valamint a szolgáltatások és a szoftverkompetenciák erősítésével gondoskodjon az üzleti növekedésről.