Most már nem csak a legnépszerűbb videómegosztón, hanem a világ legtöbbet használt GIF-oldalán is lehet látni a felvételek nézettségét, így válogatni a legfelkapottabb GIF-ek között.
A videók és a GIF-ek megosztása kapcsán a legtöbb internetezőnek két szolgáltatás jut eszébe, a YouTube és a Giphy. A két oldal között viszont (eddig) volt egy fontos különbség: amíg a világ legnépszerűbb videómegosztóján lehet látni a felvételek nézettségét, addig a napi 200 millió aktív felhasználóval büszkélkedő Giphy-n nem lehetett megtudni, hogy a GIF-eket hányszor nézték meg. Mától változik a helyzet, a Giphy-n is megjelent a nézettségszámláló.
Az újítás a hivatalos csatornákra és a Giphy partnereire érvényes, így minden népszerű feltöltő animációi mellett látszik az is, hogy az adott GIF-et hányszor nézték meg.
Sőt, minden népszerű feltöltő csatornáján – ilyen például a NASA, az űrügynökség nagyon menő GIF-eket oszt meg – látszik egy összegzés is arról, hogy mennyi GIF-et tett fel a Giphy-re és azok összesen mennyi nézettséget hoztak össze.
A fejlesztéssel sokkal jobban látható, hogy egy-egy mém vagy híressé vált mozdulat mennyire lett népszerű. Erre jó példa most Rihanna mozdulata, amit ugyan csak a hétvégén rögzítettek a 2017-es MTV Video Music Awards díjátadón, cikkünk íráskor mégis már közel 14 millió megtekintésnél jár.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.