Tech Balogh Csaba 2017. július. 03. 07:02

Totális káosz várható ma a mobilszolgáltatóknál, az ügyfelek már dühöngenek

Balogh Csaba
Szerzőnk Balogh Csaba

Finoman fogalmazva sem sikerült zökkenőmentesen a feltöltőkártyás adategyeztetés első fordulója. Ügyfelek tucatjai állítják, sikeresen elvégezték az adategyeztetést, szombaton mégis kikapcsolták a SIM-kártyájukat. Sokan pedig csak hétvégén kaptak észbe: egyeztetni kellett volna. Igazi káosz várható a következő néhány napban.

Hétvégén derült ki, hogy a feltöltős SIM-kártyát használó ügyfelek egy része hiába egyeztetett, mégis kikapcsolták. Cikkünk megjelenése után, vasárnap tett közzé a Telekom egy tájékoztatást, melyben azt kérték, hogy a sikeres adategyeztetés ellenére lekapcsolt SIM-kártyát használók ne a telefonos ügyfélszolgálat szokásos számát próbálják hívni (egy másik telefonról), hanem tárcsázzák a +36-80-630-045 telefonszámot sajátjukról, ez ugyanis a letiltott kártyákról is elérhető, és itt azonnal tudnak segíteni a tévedésből deaktivált SIM-ek újraaktiválásában. Az ügyféljelzések alapján úgy tűnik, az “azonnaliság” nem minden esetben teljesül.

hivom 90 perce😤elerhetetlen az ugyfelszolgalat,lenne jobb dolgom is ma...az adategyeztetest direkt letudtam egy honapja...miert nekunk kell ezzel is kinlodni?

Olyan ügyfél is van, aki a Telekom Facebook-oldalára írt hozzászólásában azt állítja, két és fél órát várakozott, mire sikerült ügyintézőhöz jutnia. Többen szóvá tették, hogy egyszerűen nincs idejük foglalkozni az üggyel, amelyről azt hitték, a korábbi, sikeres egyeztetéssel már letudták. Többen kártérítést követelnek.

Nagyon kedves, hogy megadtak egy telefonszámot, amin keresztül el lehet indítani a szám visszakapcsolását, de sajnos NEM elérhető, és az internetes felületük NEM fogadja el az SMS-ben kapott kódot, sőt hiába próbáltuk, újat SEM generál... Biztos meglepő, de dolgozó emberként nem tudjuk egész nap hívogatni Önöket...

Köszönöm telekom azt a precizitást, amivel az adategyeztetés után (amit hónapokkal ezelőtt elvégeztem) mégis kikapcsolták a telefonszámaimat a rendszerből! Kíváncsi vagyok, hogy ekkora múltinál, hogy lehet ekkorát tévedni, és ki téríti meg a kellemetlenségből fakadó kiadásaimat?

A Telekomnak és a Telenornak is 400 ezres nagyságú tábora van a Facebookon, a kisebbik szolgáltató oldalán azonban érezhetően kevesebb a téves kikapcsolás miatti ügyfélpanasz. De azért ott is van, aki megegyzi:

Nem is a telenor lenne ha nem történne meg ilyesmi.....

A Vodafone-nál hétfő hajnalig egyetlen hasonló értelmű panaszt találtunk.

Vannak ám mások is

Azt továbbra sem lehet tudni, hogy nagyságrendileg hány ügyfél kártyáját kapcsolták le az időben végrehajtott, sikeres adategyeztetés ellenére. De bizonyos, hogy kevesebben vannak, mint azok, akik egyáltalán nem egyeztettek június 30-áig, és jogosan deaktiválták elsején (szombaton) a SIM-kártyájukat. Azt ugyanis már a pénteken lejárt határidő előtt tudni lehetett, hogy sokan nem fogják időben elvégezni az adategyeztetést.

Fazekas István

A Telekom péntekig minden addig nem regisztrált Domino SIM-kártyára kiküldött egy kódot, amellyel szeptember 30-ig online is megköthetik új szerződésüket a régi hívószámra az ügyfelek. A tudnivalókról és az újraaktiválás lépéseiről itt olvashat.

A telenorosok, ha szeptember 1-ig felkeresik bármelyik Telenor üzletet és új szerződést kötnek, a korábbi telefonszámukat és egyenlegüket is visszakapják a szolgáltatótól – de az egyenlegről lemondva akár jövő februárig is elhúzható a dolog – telenorosként itt találja a tudnivalókat.

A Vodafone-ügyfelek a törölt szerződéseik helyett, az adategyeztetést követően, telefonszámuk, SIM-kártyájuk és egyenlegük megtartásával díjmentesen új szerződést köthetnek a 1270-es ügyfélszolgálati telefonszámon és személyesen a Vodafone üzleteiben.

Mi lesz itt?

Ha a két csoportot – a tévesen kikapcsolt ügyfelekét és az adategyeztetésről valóban lemaradó későn ébredőkét – összeadjuk, egészen biztosnak látszik, hogy a hétfő reggeli nyitástól hatalmas leterheltség jelentkezik majd a mobilszolgáltatóknál. Addig ugyanis egyik csoport tagjai sem használhatják lényegében semmire a mobiljukat, amíg nem végzik el (újra) az adategyeztetést. Ez azt sejteti, hogy az érintett ügyfelek az első lehetséges napon személyesen is megrohamozzák majd az ügyfélszolgálatokat.

Ha teheti, akkor a következő napokban kerülje el a szolgáltatók üzleteit. Készüljön fel rá, hogy a telefonos ügyfélszolgálaton hosszú tízperceken át kell majd várakoznia és a nagy leterheltség miatt az online, önkiszolgáló ügyfélszolgálat elérése is akadozhat.

Ha tudni szeretne a fejleményekről, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.