Lezajlott az idei WWDC keynote-ja, a nagy bejelentések előadása. A hardverek között végre saját okoshangszóróját is bejelentette az Apple. Vannak, akik nincsenek elájulva tőle.
Nagy volt már a nyomás az Apple-n, hogy saját okoshangszórót (hangvezérelt okosközpontot) készítsen, hiszen jó pár ilyen eszköz van már a piacon (Amazon Echo, Amazon Echo Show, Google Home, még a HP is tervez ilyet, sőt a Microsoft és a Harman Kardon is készül ilyesmivel. A várakozásoknak megfelelően a WWDC-n végre az Apple is bejelentette okoshangszóróját, a HomePodot. Annak ellenére, hogy legkorábban csak decemberben kerül majd forgalomba, az Apple részletesen bemutatta az eszközt.
A HomePod minden porcikájában Apple-minőséget képvisel, a csúcskategóriás hangzásról hét beamforming képes magassugárzó és egy speciálisan tervezett, automatikus basszuskiegyenlítéssel rendelkező mélynyomó gondoskodik. A nagyjából 18 centi méter magas, hengeres eszköz 360 fokos hangsugárzásról gondoskodik, és még annyiban is okos, hogy a szoba kialakításához igazítja a hangzást.
És ez még csak a hangszóró rész, a készüléknek ugyanis „agya” is van, egy A8-as processzor, ennek köszönhető például a valós idejű akusztikus modellezés vagy a többcsatornás visszhangkioltás. Az igazi szerepe persze abban van, hogy hangvezérelt lehessen az eszköz, amelyben az Apple digitális asszisztense, a Siri teljesít szolgálatot. A HomePod válaszol tehát a kérdéseinkre (magyarul sajnos továbbra sem ért), vezérelheti az okos otthon berendezéseit, sőt még arra is képes, hogy miután kiismerte zenei ízlésünket, számokat ajánljon.
Mindez remekül hangzik, mégis vannak, akik fanyalognak. A ZDNet egyenesen odáig megy, hogy a HomePod túl kevés, túl későn, túl drágán. De mire alapozza ezt a sommás kijelentést? A túl későn hátterében az áll, hogy – mint írtuk – az okoshangszóró csak decembertől lesz elérhető, ráadásul először csak az Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban és Ausztráliában, sok helyen pedig csak 2018-ban. Ez a több mint fél év pedig elég lehet a konkurenciának arra, hogy javítson saját készüléke esetleges hibáin, illetve új funkciókat építsen be. És a túl kevés? A ZDNet úgy véli, hogy néhány divatos audiotrükktől eltekintve nem tűnik úgy, hogy a HomePod sokkal többet tudna, mint a vetélytársak. Ami pedig az árat illeti: bár a 350 dollár nem tűnik egetverőnek, de messze meghaladja a Google Home (109 dollár) és az Amazon Echo (180 dollár) árát.
Fanyalogni persze lehet, a végső szót majd úgyis a felhasználók mondják ki. Igaz, arra még elég sokat várni kell.