Tech hvg.hu 2017. február. 06. 15:01

Zseniális reklám született arról, mi lenne, ha egy ember lenne az internet

Egy ember személyesíti meg az egész internetet a webes szolgáltatásokkal foglalkozó amerikai GoDaddy idei Super Bowl-os hirdetésében. Nem is az alapötlet benne a nagyon jó, hanem az a rengeteg utalás, amit ilyen rövid időbe sikerült belezsúfolniuk.

A 30 másodperces szpot olyan, mint egy jó film: ahányszor végignézi az ember, annyiszor talál fedezhet fel benne valami újat. Bár a konkrétan erre a részre szánt idő mindössze 25 másodperc, rövidségéhez képest rengeteg utalás van a videóban netes dolgokra, a szpot után kigyűjtöttünk párat.

  • a főszereplő mellkasán, hasán, hátán és karján lévő tetoválások mindegyike
  • a falra kiszegezett diplomáját kiállító egyetem
  • pixeles képek a falakon, az egész lakásban
  • az ablak (!) mint a világra kinéző böngésző, rajta az ikonokkal
  • a tusolás helyett jéghideg vödrös kihívás (ice bucket challenge)
  • a fürdőszobában a frissítő dezodor logója a böngésző “frissítés” ikonja
  • a törölközők felirata (IRL: az in real life kifejezés rövidítése, online terjedt el, és azt jelenti, hogy a való életben, nem pedig “csak” az interneten történik valami)
  • a tusolás utáni ruhaválasztáskor a főszereplő nem tud dönteni az arany és a kék színű ruha között
  • a nappaliban macskák mint elmaradhatatlan netes tartalmak és a ház előtt tüsszentő panda
  • a kóddal lezárt páncélszekrényben tárolt spoilerek
  • az otthonra utalva home billentyű a slusszkulcs kulcstartóján
  • az autó hátulján lévő rendszám, no meg a matrica, ami a nyitottság jegyében alighanem egy óvatos üzenet Donald Trumpnak

Ha talált még valamilyen érdekes utalást, írja meg nekünk hozzászólásban a HVG Tech Facebook-oldalán.