Egy ember személyesíti meg az egész internetet a webes szolgáltatásokkal foglalkozó amerikai GoDaddy idei Super Bowl-os hirdetésében. Nem is az alapötlet benne a nagyon jó, hanem az a rengeteg utalás, amit ilyen rövid időbe sikerült belezsúfolniuk.
A 30 másodperces szpot olyan, mint egy jó film: ahányszor végignézi az ember, annyiszor talál fedezhet fel benne valami újat. Bár a konkrétan erre a részre szánt idő mindössze 25 másodperc, rövidségéhez képest rengeteg utalás van a videóban netes dolgokra, a szpot után kigyűjtöttünk párat.
- a főszereplő mellkasán, hasán, hátán és karján lévő tetoválások mindegyike
- a falra kiszegezett diplomáját kiállító egyetem
- pixeles képek a falakon, az egész lakásban
- az ablak (!) mint a világra kinéző böngésző, rajta az ikonokkal
- a tusolás helyett jéghideg vödrös kihívás (ice bucket challenge)
- a fürdőszobában a frissítő dezodor logója a böngésző “frissítés” ikonja
- a törölközők felirata (IRL: az in real life kifejezés rövidítése, online terjedt el, és azt jelenti, hogy a való életben, nem pedig “csak” az interneten történik valami)
- a tusolás utáni ruhaválasztáskor a főszereplő nem tud dönteni az arany és a kék színű ruha között
- a nappaliban macskák mint elmaradhatatlan netes tartalmak és a ház előtt tüsszentő panda
- a kóddal lezárt páncélszekrényben tárolt spoilerek
- az otthonra utalva home billentyű a slusszkulcs kulcstartóján
- az autó hátulján lévő rendszám, no meg a matrica, ami a nyitottság jegyében alighanem egy óvatos üzenet Donald Trumpnak
Ha talált még valamilyen érdekes utalást, írja meg nekünk hozzászólásban a HVG Tech Facebook-oldalán.