Óriásit tévedett, aki azt gondolta, hogy megrendíti a Note7-ügy a Samsungot. Ehhez túl nagy és túl sikeres az óriásvállalat.
A tavalyi harmadik negyedévben ugyan lehúzta a Samsung profitját a Note7 okostelefonok visszahívása, úgy tűnik, hogy a gyártónak okos marketingezéssel sikerült más modelljei felé fordítani a felhasználók érdeklődését. A vállalat bejelentése szerint a tavalyi utolsó negyedévben már 50 százalékkal nagyobb bevételt könyvelhettek el, mint 2015 hasonló időszakában. Az óriási, 7,92 milliárdos üzemi profitot elsősorban a V-NAN memóriáknak és az OLED kijelző divíziónak köszönheti.
De még a mobil részleg is nyereséges volt, hála a Galaxy S7 és S7 edge, valamint az alsó- és középkategóriás modellek eladásának. Az elmúlt évhez képest 4 százalékkal, 2 milliárd dollárra növelte a bevételeit ez az üzletág.
2017-ben a mobilos divízió innovatív hardverekkel és szoftverekkel szeretné felszerelni az okostelefonokat, mindeközben kiemelten kezelnék ügyfeleik biztonságát – már be is vezettek egy új, nyolclépcsős ellenőrzési folyamatot. Ugyan a globális okostelefon-piaci működés várhatóan lelassul ebben az évben, de a Samsungnál bíznak abban, hogy az újabb szolgáltatások (pl. mesterséges intelligencia) bevezetése megkülönböztetheti majd őket a vetélytársaktól. Ez csak annyiban kérdőjelezhető meg, hogy a konkurensek (pl. LG, Nokia) is hasonlóan gondolkoznak.
A Samsungnál bíznak abban, hogy csúcskategóriás telefonjaik uralni fogják az okostelefon-piacot, a közép-, illetve alsókategóriás modelljeiket pedig fokozatosan felszerelik azokkal az innovatív funkciókkal, amelyek korábban a prémiumkategóriában mutatkoztak be.
A Samsung megnöveli marketingkiadásait a mobil üzletágban, már csak azért is, hogy a Galaxy S8-nak tényleg sikerüljön ellensúlyoznia az első negyedév várhatóan alacsonyabb bevételeit.
Ha máskor is tudni szeretne a mobilgyártók helyzetének alakulásáról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.