Nem fogja a nyilvánosság elé tárni értékesítési adatait ezentúl a Xiaomi. Túl gyorsan fejlődtek?
Megszokhattuk a Xiaomitól, hogy minden év elején megosztja az elmúlt esztendő értékesítési eredményeit a világgal. Idén viszont szakítanak ezzel a hagyománnyal, és már nem közlik, hány okostelefont adtak el 2016-ban.
A Xiaomi vezérigazgatója és társalapítója, Lei Jung ezt azzal magyarázta, hogy a cége túl gyorsan növekedett eddig, és mostantól nincs értelme az eladási számok nyilvánosságra hozatalának. A Xiaomi nagyjából hat évvel ezelőtt indult Kínában, és gyorsan az egyik legdinamikusabban növekvő okostelefon-gyártóvá vált. 2012-ben 7,19 millió okostelefont értékesítettek, egy évvel később már 18,7 milliót, 2014-ben 61,1 milliót, 2015-ben pedig 70 milliót.
A gyors növekedés segítette a Xiaomi terjeszkedési terveit, de a cég most elismerte, mindeközben több hibát is vétettek. Túl gyorsak voltunk az első néhány évben, és most itt az idő, hogy lassítsunk egy kicsit, és a hosszú távon fenntartható növekedésre koncentráljunk – írta Jung a vállalat dolgozóinak szóló levelében, s most a világ oldalát furdalja a kíváncsiság, mi nem sikerült 2016-ban, mire a lassítás és a titkolózás.
Egyébként a Xiaomi nem csupán okostelefonokat gyárt, vannak okos háztartási eszközei, mesterséges intelligencia és virtuális valóság termékeken is dolgoznak, sőt mobil fizetési rendszerrel is foglalkoznak. Nagy céljuk betörni az Egyesült Államok piacára.