Bár a külföldi rendelések esetében 4-5 hét is lehet a szállítási határidő, az év utolsó napjaira még a késve kézbesített csomagok is megérkeztek a netes vásárlásokból. Kevesen tudják, pedig fontos lehet: a PayPal-fiókkal történt fizetés esetén visszakérhető a visszaküldés postázási költsége.
Egyre többen rendelnek külföldi webshopokból és online piacterekről, de sokakban még mindig ott van egy gát: a garancia kérdése. Ez még akkor is gátat jelent, ha a külföldi kereskedő vállal garanciát. Hiszen például egy eBayről, Kínából rendelt 2-3000 forintos árucikket hiába is cserélne ki a kereskedő, az elsőként érkezett hibás vagy nem megfelelő termék Kínába postázása még az árucikknél is többe kerülhet. Az pedig életszerűtlen, hogy valaki egy 2-3000 forintos terméket 4-5000 forintért küldjön vissza.
A netes vásárlás serkentésében érdekelt PayPal maga oldotta meg ezt a problémát, a nemrég állandósított visszaküldési garanciával. Az ezen az oldalon, bejelentkezés után, egy kattintással aktiválható szolgáltatást kérők nyugodtan visszaküldhetik a csomagot, miután 30 nap áll rendelkezésükre, hogy a PayPal oldalán feltöltsák a küldemény feladásakor kapott, beszkennelt bizonylatot. A PayPal azt ígéri: a jogosultságról kapott értesítő megküldése után 5 munkanapon belül visszatéríti az összeget.
A felhasználók évente 12 visszatérítésre jogosultak, egyenként maximum 9300 forintos értékben. Bár külföldi példát hoztunk – hiszen ott jellemzőbb, hogy problémát jelent a postaköltség –, a visszaküldési garancia szolgáltatás hazai webshopokról való rendelésekkor is ér, ha valaki PayPallel fizet.
Ha van PayPal-fiókja, javasoljuk, hogy nézze meg benne ezt az átváltási beállítást: nagyon nem mindegy, mire kapcsolja, több ezer forintot spórolhat meg évente. Ha eBayről (is) szokott rendelni, akkor tudjon róla: ott is van valami, amivel olcsóbbá teheti az összes rendelését.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.