És így múlik el a világ dicsősége: miután megdöntött mindenféle rekordot, esik a zsebszörnyvadász játék népszerűsége.
Minden csoda három napig tart, és a mondás igazsága újfent beigazolódni látszik a Pokémon GO-nál is. Több piacelemző cégnél is azt mérték ugyanis, hogy a júliusi csúcs után esik a Pokémon GO napi aktív használóinak száma, aktivitása, és természetesen a letöltéseké is.
Mindez – állítja a Bloomberg – megkönnyebbülés lehet azoknak a befektetőknek, akik a világ legnagyobb appjaiba (pl. Facebook, Snapchat, Tinder. Twitter) tették a pénzüket, ugyanis nyáron, amikor egekben volt a Pokémon GO népszerűsége, a felhasználók érezhetően kevesebb időt töltöttek az említett appokkal.
A SurveyMonkey jelentése szerint például az amerikai felhasználók 22,7 százalékát már elveszítette a játék – ezt többek között a gyakori szerverproblémákkal magyarázzák a szakemberek. Érdekes jelenség az is, amit a Google Trends adatai mutatnak: míg a kiterjesztett valóság (ilyen app a Pokémon GO is) iránti érdeklődés csökken, addig a virtuális valóság továbbra is nagyon érdekli a felhasználókat.
Hogy mi lesz a folytatás, egyelőre nehéz megjósolni. A lefelé haladó görbe folytathatja lejtmenetét, míg szépen lassan eltűnik az app (nem egy népszerű alkalmazás végezte már így), de az is lehet, hogy megáll egy ponton, és még mindig jelentős felhasználói bázist tart meg. Mindenesetre érdekes lesz látni, hogyan reagál a Niantic, és miket lép majd az elkövetkezőkben a Pokémon GO-val kapcsolatban. Nagyon sajnálkozni azért nem kell, mert még így is naponta több mint kétmillió dolláros bevételt produkál a játék.
Amennyiben naprakész szeretne lenni a Pokémon GO-ból, időnként kattintson erre a linkre.