Tech hvg.hu 2016. július. 27. 18:01

A Mattel csinált egy elég menő dolgot a gyerekeknek

A virtuális valóság megélésére alkalmas VR-szemüvegek egyik problémája, hogy egyelőre viszonylag kevés tartalom érhető el hozzájuk. A Mattel játékgyártó gondolt egyet, és nem csak egy eszközt csinált meg, hanem olyan “élménycsomagokat” is készített hozzá, ami tényleg érdekessé és hasznossá is teheti a gyerekek számára a technológiát.

Aki látott már valaha kattintgatható képnézegetőt, annak déjà vu érzése támadhat, mert a View-Master névre hallgató, iPhone-okkal és androidos telefonokkal használható szemüveg a gyártó szerint 75 éves múltra visszatekintő készülék eredeti formáit értelmezi újra.

A Mattel szerint bár a mai gyerekek számára szinte hétköznapi dolog az okostelefonok és a tabletek használata, az azokra elérhető számtalan tartalom és játék legtöbbször nem nekik való – éppen ezért tartalmat is gyártottak a szemüveg mellé, és éppen ez adja az egész varázsát. Jelenleg három (magyar nyelvű) élménycsomag elérhető világűr, vadvilág és különleges úti célok témakörökben. Mivel az élmények esetében sok az oktató jellegű, olvasható, információs tartalom, így a készülék elsősorban a hét év felettieknek ajánlható, de a gyártó szerint szülői magyarázatokkal a kisebbek is élvezhetik a látványt.

Az alkalmazás elindítása és a telefon szemüvegbe helyezése után azonnal egy látványos virtuális világba kerül a felhasználó, ahol körülötte, alatta és felette is különböző látnivalók jelennek meg. A különleges úti célok esetén így nemcsak a fényképekről ismert Tower Bridge, a Szabadság-szobor, az Akropolisz vagy éppen a Kukulkán-templom láthatjuk, hanem a környéküket is, így valóban a helyszínre tudjuk képzelni magunkat. Az élmények úgy lettek felépítve, mint egy valódi kalandtúra: az egyes látványosságok körül rejtett mezők bukkannak fel, és ha arra mozdul a szemüveg, ezeken a virtuális kapukon keresztül egy-egy újabb érdekességhez juthatunk. Az épületek melletti információs mezőkre pillantva megjelennek a legfontosabb tudnivalók, sőt a Chichén Itzá esetében a maják egy éjszakai szertartásának is a részesei lehetünk.

(Ez egy 360 fokos videó, a bal fent látható nyilas vezérlő segítségével ön is körbenézhet az eseményekben.)

A világűr élménycsomag a különösen tiszta éjszakai égboltot rajzolja elénk, bemutatva az egyes csillagképeket, a Naprendszer bolygóit, sőt bizonyos virtuális kapukra kattintva kívül-belül szemügyre vehetjük a leghíresebb űrjárműveket, a holdkomptól az űrrepülőgépig.

A gyártó szerint a legtartalmasabb élmény a National Geographic-kal közösen készített vadvilág élménycsomag adhatja, ami három túrát kínál: barangolást az afrikai szavannákon, az amazonasi őserdőkben és Ausztrália tájain. A szavannán elefántok hűtik magukat a fülükkel, egy zebracsorda éppen inni sétál egy tóhoz, miközben az oroszlánok szemmel tartják lehetséges áldozataikat. Mindez leírva nem túl érdekes, egy sima dokumentumfilm is lehetne: de a szemüveget viselve minden úgy látszik (illetve inkább: érződik), mintha az események közepén lennénk. A lábunknál egy vízidisznó család sétálgat, míg fejünk felett az ágak takarásában egy jaguár pihen, a közelben hömpölygő Amazonasból pedig prédára leső piranhák ugrálnak a magasba. Minden állat mellett érdekességeket, kis videót, képgalériát és egy adatlapot is láthatunk, melyen még a faj veszélyeztetettségi fokát is megjelölték.

A napokon belül itthon is megjelenő szemüveg hazai ára 10 ezer forint körül alakulhat, az egyes élménycsomagokért pedig nagyjából 5 ezer forintot kell fizetni.