A Google új alkalmazása egyesíti a keresőt, a Chrome-ot és a YouTube-ot. A Google+ kudarca után ismét nekimennek az időközben 1,65 milliárdosra hízott vezető közösségi oldalnak.
A Google nem adja fel: hiába lett a Plus egy szellemváros, a cég tovább próbálkozik a közösségi médiával. Az újabb (és utolsó?) kísérlet a Spaces, amelyet közösségi térként lehet a legjobban leírni, de még egyszerűbb ha azt mondjuk: ez a facebookos csoportok sajátos koppintása.
Ezen a linken számítógépen is elérhető, illetve Androidra, iPhone-ra és iPadre ingyen letölthető alkalmazásba lépve is lehet új csoportot, azaz teret készíteni, amelynek nevet kell adni, illetve olyan ismerősöket hozzáadni, akiket szintén érdekel a téma. Így lehet ez kollégák, iskolatársak vagy barátok elzárt helye, ahol megoszthatnak egymással a csoport témájához vagy érdeklődési köréhez illő tartalmakat. Eddig olyan, mint a Facebook jól ismert funkciója, de van még más is.
A Google természetesen felturbózta az appot saját erősségeivel, így a tartalmak kereséséhez nem kell kilépni az alkalmazásból. Van benne Google kereső, ahol a találatokat egy érintéssel megoszthatjuk a csoporttal, de van benne YouTube is, így videókért sem kell elhagyni az appot. Fotók, mobilunkon tárolt videók és szövegek is megoszthatók a terek tagjaival.
Nem meglepő az újítás, hiszen a YouTube ehhez hasonló lehetőséget fejleszt saját alkalmazására. Mivel a Facebooknál már rég léteznek ilyen csoportok, felmerül a kérdés: szükség volt erre, ennyire lemaradva a riválistól?
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.